Avatar billede simeone Nybegynder
23. oktober 2006 - 18:58 Der er 5 kommentarer

Hjemmenetværk virker ikke efter SP2-installation

Jeg har gennem længere tid haft et hjemmenetværk på min XP beståede af en bærbar og min stationære. Men efter jeg endelig tog mig sammen og installerede SP2 på den stationære, kan den bærbare ikke finde den stationære længere, lige som den stationære ikke kan finde den bærbare.

Eller rettere: Den bærbare kan godt finde den stationære og vice versa, men de kan ikke dele mapper. Så får jeg meddelelsen om, at "\\PC\SharedDocs ikke er tilgængelig".

Desuden kan jeg på den bærbare se den stationære under "Netværkssteder", mens jeg på den stationære kun kan se den bærbare, hvis jeg går ind under "Vis arbejdsgruppecomputer".

Jeg har prøvet at køre guiden flere gange uden held. Hvad i alverden kan det være???

På forhånd tak
Avatar billede kenp Novice
23. oktober 2006 - 21:09 #1
Du har rettigheder med de forskellige brugere? og du har kontrolleret den standart firewall som er med i sp2 at den er konfigureret korrekt?
Avatar billede simeone Nybegynder
23. oktober 2006 - 21:45 #2
ja, jeg har rettigheder til alt. Men jeg har lige prøvet med en anden bærbar, og den fandt netværket med det samme, og der er ingen problemer med deling af mapper. Den bærbare virkede også inden jeg installerede SP2 på den stationære. Så altså er der problemer med den første bærbare.
Avatar billede spine Nybegynder
24. oktober 2006 - 11:45 #3
har du fået ændret navn på en af pc'erne ?
har du tjekket at de stadig er i samme arbejdsgruppe ? (workgroup)
har du forsøgsvis slået firewallen fra på den bærbare, for at se om det gør en forskel ?
Avatar billede simeone Nybegynder
24. oktober 2006 - 21:39 #4
Nej...
Ja...
Og ja...

Der er som sagt kun problemer med den ene bærbare, som godt kan se de to andre under "Vis arbejdsgruppecomputer", men ikke kan dele filer med dem.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
24. oktober 2006 - 21:50 #5
Prøv om du kan bruge ipadressen i UNC stien i stedet for NETbios navnet