Avatar billede drumboy Nybegynder
22. oktober 2006 - 21:10 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke afspille dvd'er

Hejsa!
Jeg har lige modtaget et old-gammelt Sony DDU1612 dvd-rom drev.
Jeg kan simplelthen ikke få det til at virke. Det burde være tilkoblet korrekt. Jeg har downloadet forskellige codec-packs men til intet held. Lige nu har jeg slette de fleste igen og har kun DIVX-player + codecs, Xvid-codecs og Ac3Filter. Det var et råd jeg fandt i en tråd her på siden.
Tidligere hvor jeg havde mange forskellige codecs på computeren kom jeg så langt som til at kunne afspille lyd på dvd'erne i media player...men aldrig billede.
Det nye er nu at media player beder mig om at nedsætte skærmopløsningen og Hz...men selv om jeg sætter den ned til 800x600, 16bit farver og 60Hz får jeg samme besked?!?

Min gamle datamat er ikke den nyeste meeeeen burde det ikke være muligt???

Her er lidt stats:
Wondows XP proffessional
Grafikkort: GeForce3 TI 200, med nyeste Nvidia driver.
CPU: AMD Palomino 1.4GHz
Ram: 512MB et eller andet ram...

Håber på nogle gode svar. :-)
Avatar billede bubbaa Nybegynder
22. oktober 2006 - 21:49 #1
Kan du læse data, når du sætter en dvd skive i?
Hvis du kan er der intet galt med dvd-drevet.

Skal du afspille en alm dvd film, skal du ikke installere codecs, men have en dvd afspiller. Mener at windows media player kan hvis du opdatere det.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
22. oktober 2006 - 21:50 #2
Din pc er ikke for dårlig til at afspille dvd film
Avatar billede drumboy Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:11 #3
Ja jeg kan sagtens læse data på drevet
Avatar billede drumboy Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:13 #4
Mener du at jeg skal slette alle codecs?
Jeg kører Windows Media Player 9
Avatar billede bubbaa Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:13 #5
Så er det en dvd afspiller du mangler.
Codecs er hvis du f.eks. skal afspille avi film.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:13 #6
Codecs skader ikke noget, men det gavner dig heller ikke når du skal afspille dvd
Avatar billede bubbaa Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:15 #7
Jeg har lige prøvet en dvd. Jeg kan godt afspille den i windows media player. Jeg har version 10, og har ikke installeret nogle codecs selv.
Avatar billede drumboy Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:20 #8
hvad mener du med en dvd afspiller?
Jeg har jo mit dvd-drev i computeren...
Avatar billede drumboy Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:22 #9
ups det er også media player 10 jeg har
Avatar billede bubbaa Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:22 #10
Ja, men ligesom man skal bruge codecs til at afspille avi, musik afspiller for at spille musik (f.eks. winamp), skal man også have installeret en dvd afspiller for at se dvd film.
Det kan f.eks. være powerdvd.
Avatar billede drumboy Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:23 #11
ok, men burde windows media player ikke være nok til at kunne afspille dvd'er?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:25 #12
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/plugins.aspx#DVDDecoder
Ifølge denne side skal man have en dvd decoder til media player før den kan.
Avatar billede drumboy Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:28 #13
Ja, og det har jeg prøvet at downloade igen og igen...
Avatar billede drumboy Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:30 #14
Jeg har haft maskinen fuld af mange forskellige decodere...men det funker stadig ikke?!?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:33 #15
Ved ikke om denne virker, men det er forsøget værd. Den er gratis.
http://www.cliprex.com/
Avatar billede drumboy Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:36 #16
Ja, jeg tror jeg hopper over. Jeg har haft installeret rigtig mange decodere og også dyre og gode af slagsen...jeg tror mere at det måske er skærmkort-relateret...men som sagt ved jeg det ikke.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. oktober 2006 - 23:28 #17
for at afspille dvd'r skal man have en mpeg-2 encoder, den har før, og jeg trode stadig, været pålagt et gebyr for at benytte, et gebyr cyberlink og alle de andre "homecinma" producenter har måtte betale til ... øhmm her er jeg blank...

Jeg tror stadig ikke den frit kan hentes, men hvis man installere ex cyberlink's power dvd, mener jeg at media player lige ledes kan benytte den..

Mpeg2 decoderen findes også i de fleste ulovlige codec pakker, pakker samlet med de mest almindelige brugte codecs... men det kommer vi selvfølgeligt ikke nærmere på...
Avatar billede drumboy Nybegynder
22. oktober 2006 - 23:39 #18
tak jokkejensen for dit svar!
Jeg har prøvet meget forskelligt. Installeret og afinstalleret codecs...og pludselig nu her kan jeg afspille dvd'erne i media player...jeg fatter ikke hvad jeg har gjort anderledes men det funker nu. Både dig og bubbaa skal have mange tak for hjælpen. Nu skal jeg bare lige finde ud af hvordan jeg giver jer point og lukker spørgsmålet. :-)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
24. oktober 2006 - 13:22 #19
Du beder dem om at skrive et svar, og nede under knappen komentar dukker et felt op der hedder svar og en boks med deres navne dukker frem, marker deres navne og klik accepter