Avatar billede MrJ Praktikant
21. oktober 2006 - 09:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb af LCD TV

Hej

Jeg skal til at købe et LCD TV. Men jeg kan bare ikke bestemme mig for hvilket ét jeg skal købe :)

Jeg har fundet mine to favoriter som jeg nok vil vælge i mellem - et Sharp 37" ( http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Billede/LCD_TV/SHARP_LC37GD8E_LCD_TV_Soelvsort.htm )
og et Samsung 40" ( http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Billede/LCD_TV/SAMSUNG_LE-40R72B_LCD_TV.htm )

De har begge to plusser og minusser.
Sharp:
- kun" 37"
+ har indbygget digital TV tuner
- 256 sider tekst TV hukommelse (STORT minus! :)
- Kontrast forhold 800:1 (Ved ikke hvor meget det betyder, men det er i hvertfald mindre end Samsungs 5000:1)

Samsung:
+ 40"
+ 1000 sider tekst tv hukommelse
+ kontrast 5000:1
+ 10 bit billedbehandling - 12.8 mia. farver
- ingen digital tv tuner

Hvad ville i købe?

Mvh
Effer
Avatar billede perj Nybegynder
21. oktober 2006 - 11:37 #1
Avatar billede MrJ Praktikant
21. oktober 2006 - 20:37 #2
Den test havde jeg ikke set. Tak for linket - så kan jeg også få kigget på nogle andre skærme.

Læg et svar hvis du vil have point
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2006 - 12:51 #3
Det skal også lige siges at der findes flere end én måde at måle kontrast på. Og jeg ved at Samsung gør det på én måde og Sharp på en anden måde. Så man kan ikke rigtigt sammenligne disse ting...
Men jeg synes nu stadig at kontrasten er meget lav på Sharp'en og dette er én af grundene til at jeg ville vælge Samsung i stedet, helt uden at tøve...

\Dan
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2006 - 00:40 #4
på recordere.dk har det været opppe at når et lcd tv er kalibreret ind med en dertil egnet dvd så har tv´t ikke ret højt tal i 1:xxxx tilbage

vedr digital tuner drop det ,når der kommer kodede hd kanaler på dtt så vil tv´t ikke kunne klare dette ,derfor køb en løs dekoder ved siden af med dvi/hdmi stik
Avatar billede perj Nybegynder
26. oktober 2006 - 22:35 #5
.