Avatar billede hent-det Nybegynder
20. oktober 2006 - 21:34 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Tæl besøgende på specefike sider

Hey

Jeg er igang med at lave en hjemmeside hvor jeg godt kunne tænk mig at se hvilken side der bliver besøgt mest.

Så hvordan laver jeg er tæller der kan se hvor mange klik siden får?

Det er så meningen der skal laves en top10 liste over de mest besøgte sider på siden.

På forhånd tak.
Avatar billede leif Seniormester
20. oktober 2006 - 21:45 #1
Jeg ville lave en database hvor jeg gemmer:
Dato/Tid
IP
Side

Side ville jeg hente med $_SERVER["REQUEST_URI"]
Avatar billede hent-det Nybegynder
20. oktober 2006 - 21:55 #2
Okay det lyder jo meget godt.

Det vil sige jeg laver først en tabel der indholder Dato/tid, IP og side. Det er ikke noget problem for mig at lave.

Men det næste forstår jeg ikke helt, du er velkommen til at forklare :-)
Avatar billede leif Seniormester
20. oktober 2006 - 21:55 #3
Hvor meget kender du til PHP kodning og indsættelse i databasen ?
Avatar billede hent-det Nybegynder
20. oktober 2006 - 21:56 #4
Meget lidt
Avatar billede hent-det Nybegynder
20. oktober 2006 - 21:57 #5
Jeg har ok styr på at hente ting fra en database og vise det på en side.
Avatar billede leif Seniormester
20. oktober 2006 - 22:01 #6
Jeg er lige ved at lave et script 2 sek.
Avatar billede hent-det Nybegynder
20. oktober 2006 - 22:02 #7
Kanon!
Avatar billede leif Seniormester
20. oktober 2006 - 22:05 #8
Se http://www.ljnet.dk/exp/739855/

Scriptet er utestet.

Scriptet gør også at når du sidder der hjemme vil du ikke selv blive logget, baseret på at du har fast op der hjemme.
Avatar billede hent-det Nybegynder
20. oktober 2006 - 22:10 #9
Tak!

Jeg prøver lige at lege lidt med det, og skriver tilbage hvis det virker eller jeg har problemer!
Avatar billede hent-det Nybegynder
20. oktober 2006 - 22:30 #10
Hej leif

Det ser ud til at virke rigtig fint!

Men, når jeg nu trykker mig en på en side, så gemmer den det i loggeren som 3 kliks. Først gemmer den 2 med de samme ip's og så en til med et andet ip.
Avatar billede hent-det Nybegynder
20. oktober 2006 - 22:32 #11
Hov!

Det ser ud til den kun gjorder det første gang jeg klikkede mig ind på siden. Nu gemmer den det kun 1 gang
Avatar billede hent-det Nybegynder
20. oktober 2006 - 22:40 #12
Nu er jeg kommet dertil hvor jeg godt vil lave en liste over de mest besøgte sider.

Men hvis nu jeg skal hente informationerne ned fra databasen og skrive hvilken side der har flest besøgte vil den bare skrive f.eks. "/brand_bape.php" Hvordan gør jeg så den side får et billede og et andet navn. Så når jeg laver en top10 liste vil den f.eks skrive det således:

1. (billedelogo) - BAPE
2. (billedelogo) - Nike
osv.
Avatar billede leif Seniormester
21. oktober 2006 - 09:51 #13
Så ville jeg lave en lille tabel med følgende felter:
page
navn
billede

Du indsætter tingene manuelt i databasen:
page = /brand_bape.php
navn = BAPE
billede = /stien/til/billedet.jpg
Avatar billede hent-det Nybegynder
21. oktober 2006 - 12:49 #14
Hej igen,

Nu har jeg to tabeller:

Logger
Logger_navne

Jeg har så indtastet en række navne, billeder og pages i Logger_navne. Men ved ikke hvordan jeg får sammenhæng i tabellerne.

Hehe det blev lidt mere omfattende end jeg troede. Hvis det er vil jeg meget gerne hæve pointene.
Avatar billede hent-det Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:26 #15
Jeg opretter et nyt indlæg med mine nye spørgsmål,

Husk at lav et svar leif, så du kan få point.
Avatar billede leif Seniormester
22. oktober 2006 - 22:37 #16
Sorry, jeg har været lidt ophængt her i weekenden. Så derfor har jeg ikke svaret.
Avatar billede leif Seniormester
22. oktober 2006 - 22:38 #17
Men jeg smider nok lige en kommentar i det andet spm.
Avatar billede hent-det Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:40 #18
Hey det er helt i orden!

Nu fik jeg lavet en ny tråd, som du er velkommen til at svare i ;)

Men husk at læg et svar i denne tråd så du kan få point!