Avatar billede linux_newbie Nybegynder
19. maj 2001 - 13:38 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hvad er der galt

Hey der igen .. heh

jeg er ved og bixe et forum sammen .. men det går lidt sløvt og igår aftes via Jonas Delfs artikel om hvordan man delte sin Query op i flere sider.. Fik jeg smidt det i forumet ozze.. MEN nu er den helt Galt ..tag et kig på:

http://62.243.123.32/dac/forum/

og lige mærke til når man når i en topic .. er min Titel på hver side den sammme HVORFOR ??!?!?!?!?!

jeg ved godt det ikke er mange points med bare kom med et skud på hvad der kan være galt =]
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
19. maj 2001 - 13:39 #1
det  viser fint spørgsmålende men det er $row[overskrift] der fucket op .. men jeg ved ikke hvad jeg har gjort forkert.. håber virklig der nogen der kan hjælpe =]
Avatar billede iss Novice
19. maj 2001 - 13:40 #2
Sæt liger din apache op til 62.243.123.32....
Avatar billede iss Novice
19. maj 2001 - 13:42 #3
Kunne det tænkes det id du sender vidre ikke når din MySQL forspørgelse?
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
19. maj 2001 - 13:42 #4
eh den virker skam fint nok ...
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
19. maj 2001 - 13:43 #5
ooohh du er kommet ind på den .... .
Avatar billede iss Novice
19. maj 2001 - 13:44 #6
Ja, da.... Men du redirecter forkert... til 127.0.0.1 altså din local echo test IP...
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
19. maj 2001 - 13:44 #7
Det virker bare ligsom der er noget der ikke helt kommer med ind på den side der viser spørgsmålet
Avatar billede iss Novice
19. maj 2001 - 13:45 #8
Men får jo kun den sidste, det ser ud som om du ikke laver en WHERE id=\'$id\'...
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
19. maj 2001 - 13:46 #9
hmmmm  det virker til når det bliver oprettet en ny post bruger den overskriften og brugernavnet ved de andre posts...
Avatar billede iss Novice
19. maj 2001 - 13:46 #10
To ting:
Smid lige din MySQL forspørgelse, og smid lige en echo \"ID:\".$id; på sinden der skal vise spørgsmålet.
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
19. maj 2001 - 13:49 #11
hmm hvis du gider gå ind og kigge på de spørgsmål der er der nu ..da jeg lige har lagt en $row[id] derind ... og det ser MEGET weird ud ...
Avatar billede iss Novice
19. maj 2001 - 13:51 #12
Dir problem ligger i din MySQL forspørgelse, du får ALTID den nyeste ud, hvilket tyder på du har lavet en ORDER BY id DESC hvilket du ikke skal, men kun WHERE id =\'$id\'
Avatar billede iss Novice
19. maj 2001 - 13:52 #13
Som du kan se blever din id ikke læst....

http://62.243.123.32/dac/forum/show_threads.php?Ihjklfhfkl
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
19. maj 2001 - 13:56 #14
$query = mysql_query(\"SELECT * FROM forum order by id DESC limit 0,1\");

dette er den query der trækker det ud i show_threads.php ... så vil det side at den der
query skal være:

select forum where id=\'$id\' ?
Avatar billede iss Novice
19. maj 2001 - 13:57 #15
SELECT * FROM forum WHERE id=\'$id\'
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
19. maj 2001 - 13:58 #16
ok .. og så ud med den anden query ? :D
Avatar billede iss Novice
19. maj 2001 - 13:59 #17
Jep:
$query = mysql_query(\"SELECT * FROM forum order by id DESC limit 0,1\");
Skal være:
$query = mysql_query(\"SELECT * FROM forum WHERE id=\'$id\'\");
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
19. maj 2001 - 13:59 #18
Ja sq da,.. det virker endnu engang takekt være dig... =] .... takker mester :)
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
19. maj 2001 - 14:00 #19
gider ud på en anden ting jeg et lille problem med ? .. eller ? det er det med mine replies der ikke virker ... det skulle ikke være svært for dig og sige hvad der er galt ? ..
Avatar billede iss Novice
19. maj 2001 - 14:02 #20
Først og fremmest skal der vel ikke være Overskrift?: i den reply.php....
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
19. maj 2001 - 14:04 #21
heh .... jeg vidste ikke lige hvordan man fik den Value i overskrift på reply.php til og blive Re:spørgsmåletman skal svare på ,......

kunne være kewl hvis du havde icq.. men det her begynder og blive for meget for så lidt point.. såå det er op til dig hvor meget du vil hjælpe med =]
Avatar billede iss Novice
19. maj 2001 - 14:05 #22