Avatar billede n!nja Nybegynder
19. oktober 2006 - 12:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke browse Google

Hej eksperter!

Jeg har maskine, hvor jeg af en eller anden grund ikke kan browse www.google.com. Bruger jeg IE kan siden ikke vises, og bruger jeg FF kan jeg browse siden, men vil jeg lave en søgning går den også død...

Jeg har to maskiner på samme netværk, hvor den ene kører uden problemer, og den anden som beskrevet ovefor...

Jeg har fjernet spyware, scannet for virus, opdateret til IE 7, slettet cache m.m.

Nogen der kan hjælpe?

</N!NJA>
Avatar billede nva Praktikant
19. oktober 2006 - 12:32 #1
Har du tjekket om der står noget i din hosts-fil der kan forhindre dig i at bruge google?
Avatar billede nva Praktikant
19. oktober 2006 - 12:33 #2
Den ligger i C:\WINDOWS\system32\drivers\etc
Avatar billede n!nja Nybegynder
19. oktober 2006 - 12:36 #3
Har lige haft genstartet - og kan nu browse google med begge browsere, men ikke foretage søgninger...

hosts-fil kan du forklare lidt nærmere - er ikke helt på hjemmebane i den del af Windows.
Avatar billede nva Praktikant
19. oktober 2006 - 12:41 #4
I hosts filen kan man fx. angive at man ikke vil se reklamer fra diverse DNS-adresser ved at linke en adresse så den peger på din egen pc foruden andre 'smarte' ting. Bla. kan malware forhindre dig i at browse diverse sider eller dirigere dig til andre sider end du ønsker. Her er en forklaring http://accs-net.com/hosts/how_to_use_hosts.html
Men når du kan browse nu er det ret sikkert ikke det der er problemet.
Avatar billede nva Praktikant
19. oktober 2006 - 12:43 #5
Er det ligegyldigt hvad du søger efter på google eller er det kun et problem når du søger efter noget med virus, spyware og lignende?
Avatar billede n!nja Nybegynder
19. oktober 2006 - 12:45 #6
Hmmm ok - har du andre bud?
Avatar billede nva Praktikant
19. oktober 2006 - 13:01 #7
hvad var svaret på mit sidste spørgsmål?
Avatar billede n!nja Nybegynder
19. oktober 2006 - 13:12 #8
Sorry - havde ikke lige set dit sidste indlæg.

Det er ligemeget hvad jeg browser - har senest prøvet jyllandsposten, og så står begge browsere bare og hænger :/
Avatar billede nva Praktikant
19. oktober 2006 - 14:14 #9
Så vil jeg i første omgang forslå at du følger denne vejledning så din pc er helt ren http://www.eksperten.dk/artikler/954 - jeg vil forsøge at følge op når jeg får tid.
Avatar billede n!nja Nybegynder
20. oktober 2006 - 09:51 #10
Jeg har nu fundet frem til, at det er efter jeg har opdateret Windows med diverse sikkerhedsopdateringer, at problemet er opstået...

Jeg prøvede at køre en systemgendannelse, hvorefter problemet var løst - efterfølgende opdatererer jeg Windows, og så har vi balladen igen :/
Avatar billede nva Praktikant
20. oktober 2006 - 11:13 #11
Så prøv at kontakte Microsoft support og hør om de har en løsning på det problem.
Avatar billede n!nja Nybegynder
18. december 2006 - 13:01 #12
Lukker