Avatar billede firas Nybegynder
18. oktober 2006 - 23:01 Der er 10 kommentarer

Forskelligt resultat på Google med samme søgeord

Er der nogen, der kan forklare hvorfor Google får forskelligt resultat, når man skriver det samme ord. Jeg arbejder i et skadedyrsfirma og forsøger at få vores hjemmeside øverst (eller næstøverst) på Google med søgeordene "skadedyr" og "skadedyrsbekæmpelse". Hvis jeg bruger min pc på mit arbejder kommer vi allerførst, men på min hjemme-pc kan jeg jeg slet ikke få vores navn frem. Jeg skal nok lade være med at reklamere for vores firma, så jeg skal nok lade være med at nævnte navnet, men jeg ville gerne vide hvilke 3 hjemmesider, der ligger øverst, når i skriver ét af de 2 søgeord.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. oktober 2006 - 23:35 #1
Skadedyr
  Sponsorerede links: chrisal.dk sos-skadedyr.dk 123skadedyr.dk
  3 øverste: dpil.dk havenyt.dk agrsci.dk
Avatar billede venturer Nybegynder
18. oktober 2006 - 23:38 #2
Hvis jeg bruger www.google.com får jeg:
sos-skadedyr.dk
dpil.dk
fhi.no

Hvis jeg bruger www.google.dk får jeg:
chrisal.dk
sos-skadedyr.dk
dpil.dk
Avatar billede venturer Nybegynder
18. oktober 2006 - 23:39 #3
Du skal huske at google (vist nok) har over 100.000 servere. De er ikke alle altid 100% opdaterede med hinanden :)
Avatar billede firas Nybegynder
19. oktober 2006 - 00:25 #4
Jeg får selv følgende resultat på min hjemme-pc:
skadedyr: chrisal.dk - rentokil.dk - sos-skadedyr.dk
skadedyrsbekæmpelse: chrisal.dk - 123skadedyr.dk - rentokil.dk
Jeg synes altså, at det er lidt underligt, at der er sådan en forskel. Vi betaler et firma 7-8000,- kr. om måneden for at sørge for at vi ligger øverst eller næstøverst og hvis det viser sig, at vi slet ikke kan findes af andre end vores egne pc'ere, er der da noget helt galt.
Hvis jeg bruger www.google.com og trykker "enter", skriver den www.google.dk i adressefeltet og det er de samme sider, den finder frem.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. oktober 2006 - 09:38 #5
Så står der vel i jeres kontrakt hvad søgemaskine-firmaet er ansvarlig for, og hvis det ikke er opfyldt så skal I ikke betale - eller hva'?. Og hvis de ikke er klar over, at Google ikke bare er een ting, så er der noget de har misforstået ;)
Avatar billede firas Nybegynder
19. oktober 2006 - 11:10 #6
Jeg begynder efterhånden også at tro, at vi er blevet taget ved næsen. Jeg vil spørge om de har en forklaring på dette.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
19. oktober 2006 - 11:32 #7
Man kan ikke bare forvente at ligge nummer 1 hver gang...

Der er med google adwords mulighed for at køre med budget-optimizer, hvilket betyder at man kan lægge en max CPC.
Hvilket konkurrenten eller jeres firma næsten med garanti har gjort
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
19. oktober 2006 - 12:47 #8
Google Budget Optimizer™ er et værktøj til kampagneadministration, som automatisk justerer dine søgeords maksimumpris pr. klik (CPC, cost-per-click) for dig. Du skal blot angive et målbudget, hvorefter Budget Optimizer aktivt udvælger det størst mulige antal klik inden for dette budget.
Læs mere her: https://adwords.google.com/support/bin/answer.py?answer=16271&hl=da
Avatar billede goose Nybegynder
20. oktober 2006 - 13:46 #9
Snakker vi den normale søgning eller adwords?

Hvis det er den normale søgning kan det skyldes, at du ikke ryger på det samme datacenter hver gang.

Hvis du holder musen over "cached" på en Googlesøgning, så kan du aflæse URL'en som er et IP nummer på det pågældende datacenter.

Det kan også give forskellige resultater afhængigt af om du sidder ved et dansk eller engelsk browser ...... samt en masse andre faktorer.

/Goose
Avatar billede kjerum Nybegynder
24. oktober 2006 - 10:48 #10
Hvis vi snakker adwords, kan det også hængesammen med placeringen i landet, man kan købe sig til at ligge højest i bestemte kommuner?