Avatar billede lklo Nybegynder
18. oktober 2006 - 21:51 Der er 2 kommentarer

Windows Firewall og Antivirus

hej
jeg kører med Norton antivirus 2006 som antivirus program,
og Windows Firewall som firewall.

Spørgsmål 1:
Er Windows Firewall ikke sikker nok,
siden der ikke er flere der bruger den.

Eller vil der være bedre beskyttelse med  Norton Internet Security ?

Spørgsmål 2:
Når jeg logger på,tager det lang tid før Norton Antivirus er klar,- programmet bruger næsten al process kraft i ca 2-3 min. Skal det være sådan ?

Hvad scanner programmet efter , ved logon?

---
lk
Avatar billede battlesite Nybegynder
18. oktober 2006 - 23:31 #1
lklo,

1: Windows Firewall er såmen okay, hvis du vil være 99% sikker så installer ZONEALARM! :). Den blokere ALT og jeg gentager ALT hvad du siger! ;), men du skal huske på at hvis hackeren vil ind på din computer, så kommer han det også!....

(Men som svar!: Ja windows Firewall er mere end udemærket)

2:Norton Antivirus køre sådan noget -process & memory- scan ved opstart, derved checker den om nogle viruser - trojaner starter på din maskine! :). Det er simpelthen noget du må lære at leve med! ;)
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. oktober 2006 - 09:31 #2
1: Den err udmærket, men jeg syntes ikke at den er særlig brugervenlig.
Norton derimod er i mine øjne utrolig brugervenlig, og jeg tror at selv min mor kunne finde ud af og bruge den. Norton er også fint integreret i XP, og noget af det bedste du kan få når det skal være let og brugervenlig.

2: Indtil Norton Protection Center popper op fra processlinien og melder Status God, så anvender Norton mange resourcer. Åbn Norton Internet Security. Der kan du se hvad den holder øje med, og derfor afsøger den status på disse elementer under starten af maskinen. Det er altså ganske normalt.