Avatar billede jsmitx Nybegynder
18. oktober 2006 - 21:41 Der er 7 kommentarer

mpeg afspilles på alle computere

Kan man på en eller anden måde lave en cd som automatisk undersøger om den pågældende computer har de nødvendige codec for at kunne afspille en mpeg 2 fil. og hvis ikke så kan tilbyde at installere denne?
Jeg har en demo video jeg skal have vist frem til nogle mennesker ved at sende den til dem. men flere har problemer med at afspille den og vil gerne på en eller anden måde komme dette problem til livs.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
18. oktober 2006 - 21:44 #1
læg installations filen til VLC player på skiven også ?
Avatar billede jsmitx Nybegynder
18. oktober 2006 - 21:47 #2
Den må du meget gerne uddybe om hvordan man evt gør det. og vil det gøre at den selv finder ud af om den kan afspilles?
Avatar billede uffesteenberg Novice
19. oktober 2006 - 15:13 #3
VLC Videolan som jsmitx nævner et et supergodt og gratis program, der kan spille stort set alle salgs video... du kan hente filen på http://www.videolan.org/ og lægge den på din cd og forklare at folk bare skal insatllere programmet, hvis de ikke kan se den med andre afspillere... eller konverter evt. videon til wmv, som alle burde kunne se i deres Windows Media Player...
Avatar billede niels_hansen Praktikant
19. oktober 2006 - 15:16 #4
så vil mpeg være et bedre valg, da wmv kun kan afspilles på windows platforme (umiddelbart ihvertfald)
Avatar billede uffesteenberg Novice
19. oktober 2006 - 16:18 #5
Nå ja, klart ;-)
Avatar billede jsmitx Nybegynder
19. oktober 2006 - 16:31 #6
men i kender ikke til et program eller anden metode som kan gøre det hele automatisk?
Avatar billede uffesteenberg Novice
19. oktober 2006 - 17:32 #7
Nej, sorry