Avatar billede donnac Nybegynder
18. oktober 2006 - 14:48 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Farve eller S/H til sepia

Har lige fået Adobe Photoshop CS2. Men hvordan pokker laver man farve eller s/h foto om til sepia ?

Normal bruger jeg bare actions. Men der er ikke noget som hedder sepia i CS2.
Avatar billede olebole Juniormester
18. oktober 2006 - 15:00 #1
<ole>

Tryk Ctrl+U. Check 'Colorize' (og 'Preview') og leg med de tre sliders. Den øverste bestemmer farven - nummer to farvemætheden - og den nederste 'mørkheden'  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede donnac Nybegynder
18. oktober 2006 - 15:03 #2
Hmm, nej. Det plejer at være noget som hedder sepia i Photoshop, men kan ikke finde det i CS2.
Avatar billede olebole Juniormester
18. oktober 2006 - 15:06 #3
- så er det jo rart, man kan få nogle alternativer ... ikk' sandt?  ;o)
Avatar billede twotimes Nybegynder
18. oktober 2006 - 15:10 #4
lav et adjustment layer. Vælg photofilters og sepia i menuer.
Adjustment layers finder man nede i højre hjørne.
Avatar billede macintosse Nybegynder
18. oktober 2006 - 15:13 #5
Find din actionpallette alt+F9 Klik på den lille pil til højre vælg ImageEffekt, vupti så har du serpia action igen ;-)
Avatar billede donnac Nybegynder
18. oktober 2006 - 15:16 #6
Sorry, det er heller ikke den jeg mener.
Avatar billede macintosse Nybegynder
18. oktober 2006 - 15:20 #7
jo hvis du plejer at bruge en Action til at lave dine billeder om til Serpia Toning (Greyscale) eller Serpia Toning er det her det foregår
Avatar billede donnac Nybegynder
18. oktober 2006 - 15:21 #8
Jamen i de andre Photoshop versioner, ligger der sepia under actions. Hvor ligger det i CS2 ??
Avatar billede macintosse Nybegynder
18. oktober 2006 - 15:22 #9
Hvis du har mange der skal laves om skal du i File -> Automate -> Batch for at vælge din mappe
Avatar billede macintosse Nybegynder
18. oktober 2006 - 15:23 #10
under action, den skal blot tilføjes
alt+F9 Klik på den lille pil til højre vælg ImageEffekt herunder er din SerpiaAction
Avatar billede donnac Nybegynder
18. oktober 2006 - 15:23 #11
Kan altså ikke forstå at der ikke er en sepia i actions i CS2
Avatar billede macintosse Nybegynder
18. oktober 2006 - 15:24 #12
Der kommer en ny mappe i dit action panel som hedder ImageEffekt heri er den
Avatar billede olebole Juniormester
18. oktober 2006 - 15:26 #13
Ellers tager det max 2.5 minut at optage en ny action med Ctrl+U  :)
Avatar billede donnac Nybegynder
18. oktober 2006 - 15:28 #15
Hmm ikke hos mig... Hvad pokker gør jeg forkert eller ikke gør ??
Avatar billede macintosse Nybegynder
18. oktober 2006 - 15:30 #16
Klikker du på pilen???
Avatar billede donnac Nybegynder
18. oktober 2006 - 15:32 #17
Du er en skat *SS* Nu har jeg det *S*

Takker. Sendt det på et svar, så acceptere jeg *S*
Avatar billede macintosse Nybegynder
18. oktober 2006 - 15:32 #18
Avatar billede macintosse Nybegynder
18. oktober 2006 - 15:33 #19
Svar ;-)