Avatar billede straegaard Nybegynder
18. oktober 2006 - 09:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gamle spil virker ikke ordentligt

Jeg var ikke sikker på hvor jeg skulle lægge det her spørgsmål, men under 'diverse' kan det vel næppe gå helt galt  xD

Jeg kan ikke få mit worms world party til at virke ordentligt på min nye computer.
Spec's på computeren er langt langt højere end minimumskrav til spillet, så det ville undre mig om det er problemet.
Når jeg starter spillet bruger den meget lang tid på at komme helt ind i det og derefter lagger det temmelig meget i menuerne osv. når jeg så forsøger at åbne et game i spillet bliver skærmen en eller anden underlig farve (det er også sket at man kun kan se worms'ne og ikke baggrunden :/).
Well, det er lidt svært at forklare :P
Jeg har avg free og ewido på min computer og har selvfølgelig scannet med begge to, men der er ikke fundet hverken virus eller spyware. (min maskine er egentlig blevet lidt underlig siden jeg installerede ewido, men det er et andet problem :D)

Er der nogen der har nogle forslag? jeg ved godt det ikke er særlig meget at gå efter, men jeg har virkelig ingen anelse om hvad der kan være galt. :S

For resten så kan min computer sagtens køre andre og MEGET MERE krævende spil som Guildwars helt perfekt. minimumskrav på guildwars er over 10 gange højere end på worms
Avatar billede nva Praktikant
18. oktober 2006 - 11:05 #1
Prøv at sætte hardwareacceleratione ned og måske andre indstillinger på dit grafikkort.
Avatar billede mc_wuschhead Nybegynder
20. oktober 2006 - 11:40 #2
Har du prøvet at sætte kompatibilitetstilstanden ned?
Avatar billede straegaard Nybegynder
20. oktober 2006 - 19:27 #3
Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg sætter hardwareacceletationen ned og faktisk heller ikke hvorfor nogle indstillinger på mit grafikkort jeg skal ændre  :s
Burde det ikke bare køre bedre jo stærkere et kort man har?

Nedsat kompatibilitetstilstand gør ingen forskel.

Men det er lidt underligt for nogle gange kan jeg godt komme ind i det og så snart man er kommet helt ind i et spil virker det fint og kører uden lag.
Det er egentlig kun i menuer osv. at det går galt.
For det meste i hvert fald, for som sagt er det ikke altid at jeg overhovedet kan komme helt ind. :/
Avatar billede nva Praktikant
20. oktober 2006 - 20:15 #4
På min pc kan hardwareacceleration ændres hvis jeg højreklikker på skrivebordet og tager egenskaber-indstillinger-avanceret-fejlfinding.
Avatar billede straegaard Nybegynder
21. oktober 2006 - 20:17 #5
Det hjalp tilsyneladende :D

Jeg siger tak, nva  =D
smid et svar
Avatar billede nva Praktikant
22. oktober 2006 - 14:20 #6
Glæder mig det virkede :)