Avatar billede lmc Nybegynder
17. oktober 2006 - 21:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvad siger I

Hejsa. Jeg har tænkt på at skifte pc'en ud med en lidt nyere model, som kan spille alle spille, nye som gamle. og samtidlig være meget hurtig at arbejde med, gerne med flere ting på en gang.

Hvad siger i til den her

GameLine 7120 - Core 2 Duo E6400 (Conroe - 2.0GHz), 1024MB Dual Channel DDR2-667, 250GB SATAII HD, DVD±RW Drive (Dual-Layer), nVidia GeForce 7950GT - 512MB (SLIx8 Ready), Black TitanTower with Blue Light

Specifikationer

Generelt

Reklamationsret  24 Måneder

Service  Reklamation formidles af shg.dk
Telefon: +45 87342201

Styresystem

Medfølgende Styresystem  Der medfølger ikke noget styresystem

Kabinet

Model  shg TitanTower

Farve  Sort / Sølv

Højde  540 mm

Bredde  205 mm

Dybde  488 mm

Strømforsyning

Watt (Max/Peak Load)  400 Watt

Watt (Gennemsnitlig Effekt)  380 Watt

Støj  17 db

Bundkort

Chipset  nVidia nForce 570 SLI - Intel Edition

Onboard På Bundkort  Lydkort, Realtek ALC883, 8 Channel Surround
LAN, 10/100/1000MBIT

CPU Understøttelse  Celeron-D Prescott (LGA775)
Pentium4 Prescott (LGA775)
Pentium D (LGA775)
Core 2 Duo - Conroe (LGA775)

CPU FSB Understøttelse  533 MHz
800 MHz
1066 MHz

Ram Understøttelse  DDR2

Ram FSB Understøttelse  DDR2 PC5400 (DDR2-667)

ATA Interface  2 ATA Porte (understøtter 4 ATA enheder)

SATA Interface  4 SATAII (3GB/s) Porte (Understøtter 4 SATA enheder)
- Understøtter RAID 0, 1, 5 & 10 - samt JBOD (Enkelt disk)

CPU

CPU Type  Core 2 Duo E6400

FSB  1066 MHz

Cache  2 MB

Socket  775

Køling  19 db - Low Noise køler

Grafikkort

Grafik Chipset  nVidia GeForce 7950 GT
- Passivt kølet!

Indbygget Ram  512 MB GDDR3

Indstiksport  PCI-Express x 16

Tilslutninger  1 x 15 Pol Analog (D-Sub)
2 x 29 pins DVI
1 x TV-Out (S-VHS)

Harddisk

Antal GB  250 GB

Omdrejninger Pr. Minut  7200 RPM

Buffer Størrelse (Cache)  16 MB

Antal Harddiske  1 stk

SATA (Seriel ATA)  Ja, SATAII

Ram

Antal MB Ram  1024 MB (2x512MB Dual Channel)

RAM Slots  4 stk - 2 slots benyttet ved levering

RAM Max  16 GB @ PC5400 (DDR2-667)

Clocking (FSB)  DDR2 PC5400 (DDR2-667)

Dual Channel  Ja

Lydkort

Audio  Realtek ALC883, 8 Channel Surround

Optiske Drev

Disk Drev  Ja

CD / DVD Drev  Kombineret CD Brænder / DVD Brænder
- Ved CD: 48xCD / 48xCD-R / 32xCD-RW
- Ved DVD: 16xDVD / 18xDVD±R / 6xDVD-RW / 8xDVD+RW / 8xDVD±R9 (R9 = Dual Layer)
- Brænder software er inkluderet

Card Reader  Nej

Tilslutninger

Tastatur (PS/2) Porte  1 stk

Mus (PS/2) Porte  1 stk

Parallel (EPP/ECP) Porte  1 stk

Serial (RS232) Porte  1 stk

USB 2.0 (Onboard) Porte  4 stk

Firewire (IEEE1394) Porte  0 stk

LAN (RJ-45) Porte  1 stk

VGA Analog Skærm Porte  1 stk 15 pol

VGA Digital Skærm Porte  1 stk DVI

Headphone Out/Speaker Out (1/4 Stereo Jack)  4 stk

Microphone In (1/4 Stereo Jack)  1 stk

Line In (1/4 Stereo Jack)  1 stk

Optical SPDIF Input  1 stk

Optical SPDIF Output  1 stk

Coaxial SPDIF Input  0 stk

Coaxial SPDIF Output  1 stk

TV-Out - Komposit  0 stk

TV-Out - S-VHS  1 stk - Understøtter HDTV (480P, 720P & 1080i)

Front Tilslutninger  2 stk USB 2.0
1 stk IEEE1394 (Firewire)
1 stk Microphone In
1 stk Headphone Out/Speaker Out

Udvidelses Slots / Porte

AGP Port  0 stk

PCI Porte  3 stk

PCI-Express Porte  2 stk PCI-Express x 1
2 stk PCI-Express x 16 (Til grafikkort) - 1 stk benyttet ved levering
- Er foreberedt til SLI, der skal benyttes et grafikkort af samme nVidia chip til SLI

3.5 Tommer Drev Pladser  2 stk 3.5 Tommer (Eksterne) - 1 stk benyttet ved levering
5 stk 3.5 Tommer (Interne) - 1 stk benyttet ved levering

5.25 Tommer Drev Pladser  5 stk 5.25 Tommer (Eksterne) - 1 stk benyttet ved levering

Diverse Tilbehør

Medfølgende Mus / Keyboard  Der medfølger ikke mus og keyboard til denne computer

Medfølgende Højttalersæt  Der medfølger ikke et højttalersæt til denne computer

Medfølgende Skærm  Der medfølger ikke en skærm til denne computer
Avatar billede summer Mester
18. oktober 2006 - 09:11 #1
Det er en fin maskine. De 1300kr. den er dyrere end lillebror, går jo til det bedre grafikkort og lidt hurtigere processor. Det er en pc jeg godt kunne finde på at købe, hvis jeg havde pengene ;-)
Avatar billede battlesite Nybegynder
18. oktober 2006 - 23:40 #2
Rigtig nice pc, men nu ved jeg ikke om du kan lide at samle selv?! ;) Hvis du kan så ville jeg forslå selv at samle noget eventuelt!. Men ellers er den bestemt ikke noget dårligt valg!!!

Grafik Chipset  nVidia GeForce 7950 GT
- Passivt kølet!

Undre mig lidt over passivt kølet!, men nok bare mig som ikke følger med !;)
Avatar billede lmc Nybegynder
27. oktober 2006 - 15:45 #3
Jeg har fået et tilbud fra en anden forretning, hvad siger i til det her

Inter core 2 duo E6300 1,8GHz 2MB
ASUS P5B
2GB Kingston Valueram PC2-4200 533MHz DDR2
ASUS EN7600GT silent/2DHT/256
320GB Seagate Barracuda 7200.10
NEC 3550 DVD brænder
ALPS - 3.5" 1,44MB diskettedrev
Kabinet - Codegen M401

Samlet pris lyder på 7.983. kr.
Avatar billede punnishment Nybegynder
27. oktober 2006 - 15:54 #4
kan anbefale følgende butik: www.topdata.dk.
De har de nyeste computere til en rigtig billig pris. Og de har faktisk også en PC der er næsten helt magen til den du søger, også kommer det ikke engang til at koste mere end 7-8.000.

Jeg har selv lige købt en med core 2 duo e6300, sata 2 250gb, 2gb DDR2 ram (PC4200), dvd-cd brænder, 7950 til kr. 6.600,-
Avatar billede punnishment Nybegynder
27. oktober 2006 - 15:57 #5
men alt i alt er det en rigtig lækker computer du har fået samlet. Formålet med intels core 2 duo processor er netop at kunne OC rigtig meget, og alle de andre hardware du vælger tillader nettop dette. Dit bundkort er fint til at OC, men hvis du ikke har tænkt dig at benytte SLI nu eller i den nærmeste fremtid, så kan du med fordel investere i et andet bundkort der understøtter intels nyeste chipsæt 965 eller 975 mener jeg det hedder. Det er bundkort med dette chipsæt alle test er opbygget efter - og efter dette chipsæt alle anbefalingerne stammer fra.
Synes også det er et godt valg med at få de hurtige RAM, da dette også kunne være en forhindring ved OC.
Avatar billede lmc Nybegynder
29. oktober 2006 - 15:42 #6
Electric City har denne pc på tilbud, tror i at den er bedre eller meget dårliger, ind det jeg er kommet frem til nu?

Acer pc med 19" skærm 5ms

Amd Athlon 64 x2 3800
1 GB ram
250 GB harddisk
Dual layer dvd-brænder
Nvidia GeForce 7300gs grafikkort med 512 mb Turbocache
Kortlæser
Microsoft windows XP media center Edition

Pris er 5.999.kr.

Hvad siger i?
Avatar billede punnishment Nybegynder
29. oktober 2006 - 20:58 #7
AMD og INTEL er en vurderingssag og det kommer jeg ikke ind på. I benchmarks slår intels duo amd x2 ved de tilsvarende frekvenser, men det kommer an på rigtig mange ting.

Grafikkortet er ikke særlig godt, og resten er ikke til at bedømme. Der står ingen detaljerede oplysninger om rammene, og harddisken. Rammene er sandsynligvis DDR 1, da AMD først lige er begyndt på DDR 2 ved de aller nyeste bundkort.
Avatar billede lmc Nybegynder
29. oktober 2006 - 21:45 #8
Vil du ikke sige at det er meget tilsvare, med den først pc, jeg skrev om.
Jeg fandet den ind på den side du skrev.

Ultra Støjsvag computer i Ultra høj hastighed !! ArcticCooling Freezer7 PRO cpukøler. NorthQ strømforsyning på kun 12db. Grafikkortet er fra Gigabyte med Zalman's heatpipe system (dvs. uden nogen blæser). Kabinettet er et kvalitetskabinet fra Coolermaster af kraftig metal, og med 120mm blæser bagpå og 120mm blæser i siden (ud for grafikkortet). Begge 120mm blæsere er også støjsvage. Computeren kan vælges enten i helt sort kabinet eller i sort/sølv kabinet som vist. Evt. ændringer/opgraderinger kan også foretages ved at trykke på linket under beskrivelsen. Vælger du ikke nogen ændringer, vil kabinettet som std. være det viste CoolerMaster i helt sort.

- INTEL CORE 2 DUO E 6300 CPU, 2MB CACHE
- 256MB DDR3 GEFORCE 7600GT, GIGABYTE (SILENTPIPE)
- 250GB (16MB CACHE) SATA2 HARDDISK (SILENT FLUID)
- NorthQ STRØMFORSYNING, 12db (ULTRA SILENT)
- CPU KØLER ARCTIC FREEZER-7 PRO (ULTRA SILENT)
- 1GB DDR2 533MHZ RAM
- NEC ND3550 DUALLAYER DVDBRÆNDER
- COOLERMASTER CENTURION 534 KABINET
- 7.1 (6ch)SURROUND SOUND LYDKORT
- 6 USB PORTE I ALT (2 I FRONT), BÅDE1.1,2.0
- BRÆNDER FLG. MEDIER: DUALLAYER, DVD+, DVD-, CD'ER
- SATA2 CONTROLLER, - SATA, SATA-RAID
- 10/100 LAN
- 775DUAL-VSTA ASROCK BUNDKORT (FRA ASUS)

EVT. ÆNDRING/OPGRADERING SAMT VALG AF KABINET TRYK HER!
Avatar billede lmc Nybegynder
29. oktober 2006 - 22:02 #9
Jeg kun se at der kun var i GB ram med til den pris, men med 2 GB ram er prisen så 6465 kr.
Avatar billede lmc Nybegynder
29. oktober 2006 - 22:22 #10
Se hvad jeg faldt over på nettet. Ikke godt omtale omkring TOPDATA, det her er fra HardWareOnline.

Jeg er en af dem som har haft ørene i maskinen hos Topdata. Der er intet i vejen for at købe. Tingene skal nok komme. Men når der så er problemer, så glem AL service. Han er fløjtende ligeglad med dig ! Bestilte en køler engang og fik en forkert. Returnerede den og ventede næsten 2 måneder på den rigtige ! Havde penge til gode som jeg måtte true ham med advokat før jeg fik. Det sidste jeg havde med Topdata var et defekt bundkort. Returnerede det i originalæske med ALT indhold. Efter adskillige rykkere via mail, fik jeg efter 3 måneder et nyt bundkort. Et kort som blot var smidt i en originalæske uden beskyttelse. Alt tilbehør var væk. Det var et mirakel det overlevede post danmark.

Går du ind på OC eller her og søger på Topdata, finder du masser af lignende historier. Mit råd: Hold dig LANGT væk fra Topdata. Der er masser af andre seriøse forhandlere her på nettet, som f.eks. SHG eller Midt-Data.
Avatar billede summer Mester
30. oktober 2006 - 20:34 #11
lmc -> Søg på eksperten og du vil opleve tilsvarende dårlige oplevelser hos andre leverandører, bl.a. SHG
Avatar billede lmc Nybegynder
30. oktober 2006 - 22:07 #12
Vil du da' sige at man rolig kan købe ved Topdata
Avatar billede punnishment Nybegynder
31. oktober 2006 - 18:44 #13
Jeg har lige fået det jeg har bestilt ind ad døren. Jeg vil ikke kunne sige hvordan deres support vil være i løbet af garanti perioden, hvis der går noget galt - men ellers ser alt ud til at virke som det skal. Er pt. igang med at installere XP på den