Avatar billede airillusions Nybegynder
17. oktober 2006 - 18:13 Der er 5 kommentarer

Kan ikke starte op

Ja overskriften siger egentlig ikke det store. Men her er problemet:

Jeg tændte min pc - win xp, 1,8 ghz, 256 mb ram - her for lidt siden (den virkede fint i går), men så så jeg at der i "opstartssekvensen" (det der kommer inden at Windows begynder at starte op) forekom mærkelige farver lodret ned ad skærmen, lidt lilla-lignende. Det var mere tydeligt på Windowslogoet da Windows loadede. Det tog også betydeligt længere tid at komme hen til det skærmbillede, hvor der står "velkommen". Og netop dette skærmbillede var _fuldstændigt_ smadret. I toppen var der en sort stribe, der ca. fyldte 1/3 af billedet. Ellers var de normale blå farver der, men teksten var fuldstændig utydelig, og det lignede noget der var løgn. Nogle minutter efter genstartede computeren automatisk.

Har prøvet at tage strømmen og tænde igen, men det samme sker.
Hvad i alverden er der sket?
Avatar billede nva Praktikant
17. oktober 2006 - 19:57 #1
Kunne lyde som om dit grafik har det skidt.
Avatar billede nva Praktikant
17. oktober 2006 - 19:57 #2
Altså grafikkortet.
Avatar billede stoorm Nybegynder
21. oktober 2006 - 00:13 #3
Ja som nva siger jeg tror også du skal overveje at skifte grafikkort du kan jo prøve at teste om det er det ved at tage dit grafikkort ud og sætte dit skærmstik i det stik der sidder i bundkortet (hvis der er et)

\\stoorm
Avatar billede airillusions Nybegynder
21. oktober 2006 - 13:01 #4
Jeg fatter det ikke helt - jeg tændte computeren her i går igen, og der virkede det hele fint. Så der er åbenbart ikke noget problem lige nu, selvom der var det før.
Avatar billede stoorm Nybegynder
21. oktober 2006 - 16:02 #5
stikket kan havde sidet lidt løst hvis det sker igen prøv at stramme de der skruer der sidder på stikket.

\\stoorm