Avatar billede jfki75 Nybegynder
16. oktober 2006 - 10:16 Der er 4 kommentarer

Replikering mellem 2 schemaer

Hej

Ønske: Vil gerne sætte noget replikering op i en oracle 9 database mellem 2 schemaer A og B, som skal køre hver nat!! data skal kopieres 100 % identisk over!

Er der noget der har en opskrift på hvorledes dette sættes op??
Avatar billede teepee Nybegynder
16. oktober 2006 - 10:32 #1
Skal B være en kopi af A og hvad skal B bruges til? Kan I evt. bruge snapshots?
Avatar billede jfki75 Nybegynder
16. oktober 2006 - 10:39 #2
A skal være vores produktions schema. B skal være vores distributionsschema, dvs. det schema som brugerne ser på. Når en medarbejder laver en opdatering af dat sker det i produktionsschemaet, som så den følgende nat bliver replikeret over i distributionsschemaet!!
Avatar billede bimbambusse Nybegynder
16. oktober 2006 - 22:44 #3
Når du nævner to skemaer specifikt - så antager jeg de ligger i samme DB instans.
Hvis ikke du ønsker redundant information i din DB, kunne du så nøjes med at grante B read access til A? Du kunne måske endda oprette synonymer til objekterne du har behov for tilgang til.
Avatar billede gybel Nybegynder
27. december 2006 - 18:38 #4
Hvis jeg har forstået det korrekt, så har du brug for en række jounal tabeller der hver nat bliver tømt over i dit schema B.
Jounal tabellerne bliver populeret med data fra triggers.
Dit job skal så blot kalde en stored procedure der indsætter alt dagens data fra jounal tabellerne i distributionsschemaet, derefter er det blot at truncate tabellerne.
Nu ved jeg ikke hvor store tabellerne er men en fuld flytning vil være alt for dyr hvis i blot har over 100.000 rækker.

I har sikkert allerede løst problemet men heller et sent svar end aldrig ;-)