Avatar billede qwa Nybegynder
15. oktober 2006 - 15:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Service Pack 2 problem!

hey..

Har lige installeret xp igen på min computer og så har jeg ved den lejlighed jo også opdateret med Service Pack 2, men efter jeg installerede den så kan jeg ikke starte computeren op, den står bare med opstarts billede hvor den blå bjælke bare kører neden under, den kører bare bare men kommer aldrig videre!

Så ville jeg jo prøve med fejl sikrettilstand, men når jeg vælger det så kommer den heller ikke meget videre.. Den loader lige de forskellige filer som man kan se den gør nede i bunden, men efter det så går den nærmest i stå, der kommer bare en _ oppe i det ene hjørne og så står den ellers der!

/qwa!
Avatar billede hcma Novice
15. oktober 2006 - 16:50 #1
opdaterede du over nettet, eller havde du sp2 liggende klar INDEN du gik på nettet igen ?
Avatar billede qwa Nybegynder
15. oktober 2006 - 16:53 #2
Jeg opdaterede over nettet...

Nu er jeg så kommet ind i windows med fejlsikret tilstand, men jeg vil jo gerne undgå at afinstallere SP2 for at det virker så jeg ved ikke lige helt hvad jeg skal gøre!
Avatar billede leif Seniormester
15. oktober 2006 - 16:54 #3
Sørg for at have SP2 på en CD og installer den før du tilslutter maskinen til nettet.
Avatar billede qwa Nybegynder
15. oktober 2006 - 16:56 #4
Okay, hvad er fordelen i det?

Hvordan kan jeg så lige få SP2 på cd? Det er jo ikke en fil man henter gennem Windows Update så har jo ingen mulighed for at brænde?!?!
Avatar billede leif Seniormester
15. oktober 2006 - 17:05 #5
Fordelen er at du får opdateret din maskine først, da du er mere sårbar uden.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a&displaylang=da
Avatar billede qwa Nybegynder
15. oktober 2006 - 17:08 #6
Mange tak!

Men får jeg ikke bare samme problem igen når jeg installere sp2 igen?
Avatar billede leif Seniormester
15. oktober 2006 - 17:08 #7
Burde du ikke hvis du gør det på en ren Windows installation med mindre at din licensnøgle er ulovlig.
Avatar billede qwa Nybegynder
15. oktober 2006 - 17:11 #8
Okay, men det vil sige at jeg skal installere hele xp igen?
Avatar billede hcma Novice
15. oktober 2006 - 17:13 #9
start helt forfra igen:
1: download SP2 og have den liggende klar INDEN du går gå nettet igen:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
2: Installer WinXP
3: Scan for spyware med f.eks. AdAware: http://www.lavasoft.de/products/ad-aware_se_personal.php
4: Installer SP2
5: Tilslut internettet
6: gå ind på Windows Update for at hente de sidste updates (eller download den en for en efter denne liste: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no10 )
Avatar billede hcma Novice
15. oktober 2006 - 17:14 #10
glemte helt lige:
4 b:  installer Antivirus-program
Avatar billede qwa Nybegynder
15. oktober 2006 - 17:55 #11
Så, nu fik jeg den vidst klaret...
Afinstallerede Sp2, scannet for spy-ware, installerede det hele igen og nu funker det!
Så det er bare lækkert! Takker mange gange!

Men jeg mangler lige et Anti-virus program, hvilket et skal jeg tage at bruge?
Avatar billede hcma Novice
15. oktober 2006 - 18:31 #12
læs her:  http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm  og vælg den du synes bedst om  (Avast er god !)
og så lægger jeg også lige et svar :o)
Avatar billede qwa Nybegynder
15. oktober 2006 - 18:47 #13
Jeg siger mange tak for hjælpen!
Avatar billede hcma Novice
15. oktober 2006 - 19:11 #14
og jeg siger tak for point  :o)