Avatar billede 4gnisten Nybegynder
15. oktober 2006 - 09:25 Der er 4 kommentarer

Inst. på netværk samt opg. fra ver 1.604

Jeg siddder og bøvler lidt med planlægning af installation af c5 4.0 på mit netværk, jeg vil gerne installere c5 som en netværksinstallation, men kan ikke gennemskue hvordan dette skal gøres. Vi kører sbs 2003 server på ny kraftig hardware ( Har også en 2003 server med term. server på.

Samtidig skal jeg have importeret komplet regnskab fra en c5 ver. 1.604....spændende.

Any clues..

//Tom
Avatar billede leif Seniormester
15. oktober 2006 - 10:26 #1
Med hensyn til opgradering vil jeg nok anbefale at en forhandler med viden gør det, da der skal laves som jeg husker det, en opgradering fra 1.604 -> 1.8 -> 2.0 -> 3.0 -> 4.0
Avatar billede mariaf Juniormester
15. oktober 2006 - 17:50 #2
Der ligger en ret god vejledning på CD'en for installation af C5 version 4.0. Det kan anbefales at læse den INDEN installationen.
Du kan ikke importere et regnskab fra en 1.60. Den skal opgraderes, og har du tilretninger, så er det billigere at få en proff. til det - og så kan de lige så godt installere din 4.0.
Avatar billede henrik_foss Nybegynder
16. oktober 2006 - 16:55 #3
Du kan hyre broholm (bruger her) - han er EXPERTEN ;)
Avatar billede mariaf Juniormester
16. oktober 2006 - 19:57 #4
Jep, især til SQL - men der er faktisk mange forhandlere der kan klare opgaven nu. Det var værre i starten af året.
Husk forresten at få Hotfix 006 med. Der er også en vejledning på den.