Avatar billede sameaim Nybegynder
14. oktober 2006 - 13:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows Server 2003 @ Adaptec AHA-2940UW

Hej,

Jeg er lidt i tvivl om denne hører inde under hardware, eller her.
Jeg prøver.

Jeg har en Adaptec AHA-2940UW SCSI PCI controller, som jeg har lidt problemer med, controlleren virker perfekt under linux og windows 2000.
Det gør den ikke under 2003.

Kortet har to SCSI kanaler, den ene kanal bruger jeg til mit SCSI backplane med fem SCSI harddiske, og den anden kanal bruger jeg til en intern SCSI harddisk.

Problemet er at Windows 2003 ikke kan se den disk der sidder på den ene kanal (den interne disk), men som sagt så virker det fint under 2000 og linux mm.
Bare ikke 2003.

Jeg har forsøgt at finde en anden driver til 2003, end den windows selv har inkluderet.
Men kan kun finde den til 2000, nt 4 etc.

Jeg kunne selvfølgelig smide en ekstra scsi controller i, men det løser jo ikke mit problem. Only work-around.

Nogen der har været ude for noget ligende, og som har en måde man kan løse det på?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
14. oktober 2006 - 16:00 #1
hvorfor ikke bare sætte bp og disk på samme kanal ?
Avatar billede sameaim Nybegynder
14. oktober 2006 - 16:09 #2
Jeg ligger desvære ikke inde med et, men ja det kunne også være en løsning, men det gør jo stadig ikke at den anden kanal bliver set af windows :(
Avatar billede niels_hansen Praktikant
14. oktober 2006 - 16:27 #3
det kan ikke være en AHA-2940UW du har, den har kun en kanal (enten 68 pin SE, eller 50 narrow, men IKKE begge samtidigt)
Avatar billede sameaim Nybegynder
14. oktober 2006 - 16:37 #4
Lyder underligt.

Det er netop lige præcis sådan en her jeg har:

http://www.pcliquidations.com/item.asp?id=1461
http://www.seanspace.com/ebay/2006-03-19-1/09.jpg
Avatar billede niels_hansen Praktikant
14. oktober 2006 - 16:52 #5
har selv 2-3 stykker af dem, og du kan ikke bruge begge stik på samme tid
Avatar billede sameaim Nybegynder
14. oktober 2006 - 16:56 #6
Underligt, men ja sådan er det..

Jeg accepter dit svar :)