Avatar billede malou666 Praktikant
13. oktober 2006 - 01:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mistet Raid efter bios opgradering

Åh åh.
Bundkort: ASrock 939DUAL-vsta
HHDs: 2x120 GB SATA i RAID 0

Bios har glemt raiden. Er det helt slut så?
Når jeg går ind raid bios'en, kan jeg ikke rebuilde kun create, og så sigen den at al data bliver slettet.

Kan jeg på nogen måde redde data fra disse harddiske?

Plz hjælp hurtigt.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
13. oktober 2006 - 01:25 #1
flash bios om (til den version du havde før) så bør den kunne detekte det gamle RAID array, tag backup, og flash den med den nye bios, men hvorfor opdatere bios ?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. oktober 2006 - 09:19 #2
på min pc med Asus bunkort så sker der desværre det at den stiller tilbage til fabriksindstillinger hvergang jeg har flashed min Bios. Så jeg skal in og lave alle indstillingerne igen.

Prøv at checke Dine Bios indstillinger og se om noget er slået fra (indstillinger der skal ændres)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
13. oktober 2006 - 09:43 #3
oplysninger om raid gemmes på selve harddiskene, og derfor burde den hvis amn flasher den tilbage kunen se det gamle raid array
Avatar billede malou666 Praktikant
25. oktober 2006 - 15:25 #4
HEj og tak for jeres kommentarer. Der skete det for underlige at efter nogen søgen så sad jeg helt uden nogen løsning. Da jeg så ville til at flashe tilbage, så genstartede jeg den men nåede ikke at putte boot floppy i.... til gengæld bootede den så up på raiden...hmmmm.... Anyway problem not solved, but gone.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
25. oktober 2006 - 17:39 #5
sjov måde at belønne du har fået dine data tilbage...