Avatar billede ironlevy Nybegynder
18. maj 2001 - 18:53 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

Brænder - Cache

Hvor meget mb cache skal en brænder der brænder med 16x speed bruge! Jeg vil egentligt gerne købe en Plextor men den har kun 2mb! Er det nok? Eller skal man vælge en hp med 4mb eller en Yamaha med 8mb?
Avatar billede madskp Nybegynder
18. maj 2001 - 19:02 #1
Jo mere jo bedre
Avatar billede ironlevy Nybegynder
18. maj 2001 - 19:02 #2
Ja, dååå
Avatar billede ironlevy Nybegynder
18. maj 2001 - 19:03 #3
Det er jo logik for burhøns, men er det nok med 2mb
Avatar billede bbs Nybegynder
18. maj 2001 - 19:04 #4
Jeg ville købe HP\'en!
De er mest kendte for brændere, og jeg ser næsten aldrig fejl på dem!
Avatar billede ironlevy Nybegynder
18. maj 2001 - 19:07 #5
Jeg har haft en HP men jeg synes den havde nogle fejl derfor vil jeg enten prøve Plextor som jeg har hørt så godt om eller den ukendte Yamaha!!!
Avatar billede bbs Nybegynder
18. maj 2001 - 19:08 #6
Hvis du køber en af de nye HP\'er, så er der næsten aldrig fejl!
Avatar billede milo Nybegynder
18. maj 2001 - 19:18 #7
det er jo ikke det han spørger om !!! Er 2 mb cache nok ? han spørger ikke om HP er det godt mærke!

Jeg er også interesseret i at få svar på spørgsmålets egentlige emne!
Avatar billede milo Nybegynder
18. maj 2001 - 19:19 #8
hov, tyrkfejl...:

spørger ikke om HP er et godt mærke!
Avatar billede bbs Nybegynder
18. maj 2001 - 19:20 #9
Jeg har en brænder med 2 Mb cache, og jeg synes sq hele tiden der kommer buffer error. Så hvis jeg var dig, så ville jeg vælge en med en større buffer.
Avatar billede makse Nybegynder
18. maj 2001 - 19:35 #10
Plextor brænderen kører også med Burnproof. Så der er ikke brug for mere end de 2MB cache. Og normalt er 2MB også rigeligt, da de computere der sælges idag, er hurtigere og bedre til at streame data til IDE porten.
Avatar billede jimsim Nybegynder
18. maj 2001 - 19:39 #11
Jeg har en Plextor 1210 som også kun har en 2mb cache, MEN den har jo Burnproof. Og jeg har ikke fået en eneste fejl på de cd\'er jeg har brændt, og det er en del. Så mit råd, køb en brænder med Burnprof, så gør det ikke så meget at cachen kun er på 2mb.
Avatar billede ironlevy Nybegynder
19. maj 2001 - 22:38 #12
bbs -- Det er jo det der problemet med HP i forhold til Plextor, nemlig burnproof!

Men er der egentlig en måde man kan regne ud hvor meget cache er nødvendigt til en hvis antal brændehastighed???
Avatar billede m.kroeger Nybegynder
23. maj 2001 - 09:57 #13
2 MB er rigeligt, du skalikke installere den på samme IDE som den harddisk hvor swap-filen ligger, da det tit og ofte giver buffer underrun !
Begræns størrelsen af din virtuelle hukommelse til det dobbelte af størrelsen på din fysiske hukommelse.
Avatar billede ironlevy Nybegynder
20. juli 2001 - 15:26 #14
Nå, selvom jeg ikke helt fik svar på mit spørgsmål får i lidt point for opmærksomheden!