Avatar billede kldk Nybegynder
12. oktober 2006 - 23:46 Der er 3 kommentarer

Fejl ved start af W98 - En undtagelse 0E opstod

Efter reinstallering af W98.2.edi får jeg en fejlmelding på blå skærm: En undtagelse 0E er opstået ved 0028:C001D42A i VxD --- kaldt fra 0028:C17AB2FA i Vxd.
Du kan muligvis fortsætte .... (osv)
Efter CtrlAltDel genstartes i fejlsikret tilstand.
Efter luk og genstart startes der normalt og alt fungerer tilsyneladende.
Kan nogen hjælpe meg af med denne besværlige opstart?.
Avatar billede gratis Nybegynder
13. oktober 2006 - 02:48 #1
Det nemmeste i første omgang er at geninstallere systemet igen, oven på det allerede installerede, for at se om det retter fejlen.Husk at ta backup af dine personlige filer.

Her er nogle andre metoder:

Hvis du vil fejlsøge på det så kig her "Fejlfinding i forbindelse med problemer med at starte Windows 98" http://support.microsoft.com/kb/188867/da

Window 98 har indbygget værktøjer til at fejlsøge med, du ka se dem sådan her:

|Startmenu|Kør| skriv,  msinfo32.exe  ,tryk enter, i programmet "Microsoft Systemoplysninger" der kommer op ka du i menuen "Funktioner" finde de forskellige værktøjer til at tjekke med.

I programmet ka du under punktet |Komponenter|Enhedder med problemer| se hvad der er listet der.

Da det er en vxd fejl du har, ka du ta et kig her og se hvad måske også ku være en løsning http://www.kanal9.dk/artikler/4/1/Windows-98-fryser/Side1.html
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. oktober 2006 - 08:56 #2
det er typisk prblem med win98, find *.vxd filerne(vist i gratis´s link) på din win98 cd,og kopier dem over i system32 mappen.. og se om det hjælper.
men det er netkortet der fejler, og mangler de filer, så prøv at geninstallere diveren, el. fjern det fra systemet.. og sæt det til igen.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. oktober 2006 - 09:01 #3
måske dette kan hjælpe.???
http://freepctech.com/pc/002/files007.shtml