Avatar billede nietzsche Nybegynder
12. oktober 2006 - 10:23 Der er 2 kommentarer

Installering af nyt netkort i eksisterende Debian server

Jeg har problemer med at få installeret et ekstra netkort i min Debian server.
Serveren har kernel version 2.4.27-3-386.
Jeg har monteret netkortet, og kan ved hjælp af kommandoen "cat /proc/interrupts" se noget D-link, hvilket jeg regner med er det netkort jeg har sat i, da der ikke sidder andre D-link produkter i computeren.
Og nu til mit problem, jeg har mountet en driver cd, fra D-link, som indeholder en driver til Linux, men hvordan installere jeg den?
Avatar billede keld_simonsen Nybegynder
12. oktober 2006 - 22:27 #1
Hmm, er den ikke bare direkte supporteret i din kerne?
Hvad siger

lspci | grep Ethernet
lspci -n | grep 0200
Avatar billede nietzsche Nybegynder
16. oktober 2006 - 10:13 #2
De nævnte kommandoer virker ikke får
-bash: suntax error near unexpected token `|´

og hvis jeg så fjerner `|´ så siger den
-bash: spci: command not found