Avatar billede davz Nybegynder
18. maj 2001 - 17:22 Der er 11 kommentarer

IP på klient på server

Hej alle!
Jeg vil høre hvordan man connecter til en computer med en lokal ip-adresse udefra! Altså en computer der kører igennem en server!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
18. maj 2001 - 17:24 #1
Du connecter via computerens eksterne IP-adresse, men om det kan lade sig gøre kommer and på hvad rettigheder der er og evt. router osv.
Avatar billede davz Nybegynder
18. maj 2001 - 17:26 #2
Når der bliver connected til den eksterne ip, er det jo serveren man connecter til! Hvordan får man \"sendt\" den videre til ene computer!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
18. maj 2001 - 17:28 #3
Kender du opsætningen på serveren eller vil du til at hacke?
Avatar billede davz Nybegynder
18. maj 2001 - 17:33 #4
Jeg kender opsætningen! Det er bare en lille internetserver der er sat op!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
18. maj 2001 - 17:34 #5
Altså en HTTP server ?

Avatar billede davz Nybegynder
18. maj 2001 - 17:37 #6
Tja... den bliver kun brugt som gateway! Til at dele internet (stofanet) ud til de computere der er på netværket!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
18. maj 2001 - 17:38 #7
Ah okay... se så bliver jeg faktisk nødt til at lytte med nu *G*! For jeg har samme opsætning og samme problem.
Avatar billede isis Nybegynder
18. maj 2001 - 17:42 #8
normalt konfigurerer man routeren, så den sørger for at trafikken på bestemte porte (fx http port 80) bliver sendt videre til den rigtige maskine på netværket. det er altså noget der skal konfigureres inde fra netværket. Men når det så er sat rigtigt op, skal man som sagt bare connecte til den eksterne ip, så sørger routeren for resten - det er jo dens arbejde :-)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
18. maj 2001 - 17:45 #9
Hos Stofa har man desværre ingen router
Avatar billede isis Nybegynder
18. maj 2001 - 17:49 #10
... hmmm det var jeg vist ikke lige opmæksom på... synd for jer på stofa. Men i har til gengæld BÅNDBREDDE! :-)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
18. maj 2001 - 17:52 #11
for 750 om måneden kan man dog få router og 4 Ip-adresser til egen brug, men da jeg havde det var det det største gang lort!!!