Avatar billede tiger_dk Mester
11. oktober 2006 - 15:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvad firewall skal man vælge ?

Hej !

Jeg vil lige høre, hvad firewall skal man vælge ?

Jeg står nemlig og overvejer at købe en licens på Kaspersky Anti-Hacker, det er det de anbefalder på spywarefri, skal man vælge det eller noget hel andet ! Jeg har en licens på Kaspersky Antivirus !

Mvh
tiger_dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. oktober 2006 - 18:11 #1
kaspersky er et glimrende valg. Jeg ville nok selv vælge netop desktop firewall (hvis de nstadig hidder det) den der tidligere hed Bitguard.
Avatar billede tiger_dk Mester
11. oktober 2006 - 18:32 #2
du mener den her http://www.netop.com/netop-14.htm ikke ? NetOp Desktop Firewall
Avatar billede tiger_dk Mester
11. oktober 2006 - 18:39 #3
hvad har du selv ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. oktober 2006 - 18:55 #4
Jeg har en gamel version af sygate på en af mine maskiner, en gammel bitguard på en anden og en rigtig firewall foran begge og så overvåger jeg hvad der sker mellem mine maskiner og firewallen
Avatar billede tiger_dk Mester
11. oktober 2006 - 19:13 #5
Så spørger jeg sikekrt dumt, en rigtig firewall foran, hvad er det lige ? En server ?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
11. oktober 2006 - 21:57 #6
hvis du har penge til noget nyt jern og software
Vælg ISA 2004 eller 2006
Avatar billede tiger_dk Mester
11. oktober 2006 - 22:09 #7
Underlig de ikke skriver hvad NetOp Desktop Firewall koster, jeg kan ikke finde det nogen steder på siden !
Avatar billede tiger_dk Mester
11. oktober 2006 - 22:43 #8
Jeg har købt en licens på Kaspersky Anti-Hacker + 2 års licens på SpySweeper ! Jeg vil sku være på den sikker side, hellere give lidt end at blive overrumblet af gratis programmer med alle deres løfter !!
Avatar billede tiger_dk Mester
11. oktober 2006 - 22:44 #9
Spywarefri.dk anbefalder på varmest Kaspersky Anti-Hacker og SpySweeper, så den hopper jeg på !
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. oktober 2006 - 22:47 #10
Det er jeg sikker på at du bliver glad for, det er en udemærket og meget rost programpakke

En rigtig firewall kan betegnes som en server mek betragtes lige så ofte som en router. Mit setup er
- Router (med indbygget firewall)---- Firewall---switch---- internt netværk

Du kan prøve at læse denne artikel der handler om opbygning af lagdelt sikkerhed. Der kommer også snart nogle artikler om firewalls og lige i øjeblikket skriver jeg om hacking

http://www.bufferzone.dk/IT%20sikkerhed/it%20sikkerheddybden.htm
Avatar billede tiger_dk Mester
12. oktober 2006 - 10:15 #11
Undskyld jeg spørger, men hvad gør man få at ligge så højt på listen, du ligger nr. 3 kan jeg se ! arne_v ligger hel suvirent, svar i på spørgsmål konstant ??
Avatar billede tiger_dk Mester
12. oktober 2006 - 10:42 #12
god artikle, du kommer ind på mange gode konkrete ting, man ikke lige går og tænker på i IT sammenhæng !