Avatar billede bogidk Nybegynder
11. oktober 2006 - 09:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fjernadgang via Fjernskrivebord

Hej, jeg er i gang med at opsætte computerne og serveren (Windows Server 2003) på mit arbejde, til fjernadgang via fjernskriveborder (Windows XP Pro). Men jeg har problemer med at få det til at virke :-(

Jeg kan god få det til at virke på computerne på selve netværket, men når jeg prøver at logge på serveren eller en af computerne med en computer udenfor netværket, kommer følgende fejlmelding:
"Remote Desktop Disconnected - The specified remote computer could not be found. Verify that you have typed the correct computer name or IP Address, and then try again"

Jeg synes ellers at jeg har opsat serveren korrekt. Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede venturer Nybegynder
11. oktober 2006 - 09:58 #1
Umiddelbart vil jeg gætte på at du mangler at åbne for adgangen i din firewall/router.
Du skal være sikker på at port TCP 3389 bliver omdirigeret til din servers LAN IP.
Avatar billede bogidk Nybegynder
11. oktober 2006 - 10:06 #2
Hvordan sikrer jeg det? :-/
Avatar billede venturer Nybegynder
11. oktober 2006 - 20:06 #3
Det bør du kunne se i opsætningen af din router. Hvilken model har du stående?

Du kan evt. besøge www.grc.com. Klik på "Shields UP!". Lidt nede af siden finder du så igen "Shields UP!". Klik på dén på klik på knappen Proceed på den næste side.

Her skal du så indtaste 3389 i feltet og klikke "User Specified Custom Port Probe". Så kan du se om porten i det hele taget er åben.
Avatar billede bogidk Nybegynder
12. oktober 2006 - 08:37 #4
Vi har en bredbåndsforbindelse og routeren er en SpeedStream 5100.

Jeg kan se at port 3389 ikke er åben da dens status er "Stealth". Hvordan åbner jeg porten? :-/
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
12. oktober 2006 - 09:14 #5
Hvilken Internet udbyder bruger i??
Hvis det er TDC og en bredbånd Pro løsning i har, og i kører med TDC's router, så kan man ikke selv lave det om!! Så skal man have fat i TDC og det koster ca 900kr pr ændring!!
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
12. oktober 2006 - 09:15 #6
Du kan læse lidt om routeren her:
http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=376
Avatar billede bogidk Nybegynder
12. oktober 2006 - 09:20 #7
Vi bruger TDC - Det er sgu da noget lort. Er der slet ikke nogen mulighed for at vi kan køre "Fjernskrivebord" udenfor det lokale netværk, uden at skulle ændre indstillingerne på routeren?
Avatar billede venturer Nybegynder
12. oktober 2006 - 09:50 #8
Hvilken type TDC abonnement er der tale om? Kontakt evt support og hør om 5100 er sat op som router eller bridge (den kan fungere som begge dele). Hvis den "kun" er bridge bør du have din egen router sat til hvilket gør al ting meget lettere. Hvis den er router kan du høre dem om den kan bliver "låst op" eller evt. lavet om til bridge.

Hvis den er router/firewall og de ikke er til at hugge eller stikke i, må du lige høre dem hvilken porte der ER åbne. De plejer at levere boksen med en standard opsætning.
Man kan godt få Remote Desktop til at køre over en alternativ port. Dette kræver lidt fiflen med registreringsdatabasen.

Ideen er så at du får RDP til at lytte på en af de porte der ER åbne i routeren (typisk port 80 eller 25). Dette betyder selvfølgelig at disse porte ikke kan blive brugt til andre ting. Desuden bliver det måske nødvendigt at ændre LAN IP'en på din server så den matcher router opsætnineng.

Hvordan du ændrer den port der bliver lyttet på kan du læse her:
http://support.microsoft.com/kb/187623
Avatar billede bogidk Nybegynder
12. oktober 2006 - 10:15 #9
Jeg har snakket med TDC og jeg kan ikke komme udenom at betale for at få port 3389 åbnet for indgående trafik. Men det er 950 kr. + moms værd synes jeg. Jeg gider ikke/tør ikke gå ind og ændre noget i registreringsbasen, hvis nu jeg skulle komme til at lave ged i den.

Da jeg ikke kan give jer begge point, falder de på dig, Venturer, da du var med fra starten :-)

PS. Når jeg har fået åbnet op for porten, kan det være jeg kontakter dig igen med spørgsmål (Men kun hvis det ikke virker, så forhåbentligt hører du ikke mere fra mig).

Tak for hjælpen gutter.
Avatar billede venturer Nybegynder
12. oktober 2006 - 10:25 #10
Hvis lundorff smider et svar kan du nu godt dele points mellem os. Men dét er selvfølgelig op til dig.

Jeg skal prøve at holde øje med om der kommer flere spørgsmål fra dig, bogidk :)
Avatar billede venturer Nybegynder
12. oktober 2006 - 10:27 #11
Jeg kan forresten ikke huske om de som default har åbnet for VPN adgang. Men en mulig løsning kan jo være at du først laver en VPN forbindelse for herefter at oprette forbindelse til RDP.