Avatar billede spazzer Nybegynder
10. oktober 2006 - 10:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

To netværkskort - internet og netværk.. konfligt?

Jeg har to computere i hjemmet.
De er begge connected direkte til internettet, for ikke at computer 2 skal være afhængig af computer 1.
I begge computere har jeg endnu et netværkskort ment til brug af netværk mellem de to computere. Problemet er bare det skaber lidt konfligt med netværket mellem de to tror jeg. Computerene ved vel ikke om de skal connecte gennem switch eller det direkte kabel mellem de to.. resultatet er at netværket mellem de to til tider kun virker den ene vej. Hvad gør jeg?
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
10. oktober 2006 - 12:44 #1
Køb en router, det er meget nemmere.
Avatar billede justme Nybegynder
10. oktober 2006 - 23:36 #2
spazzer du kan starte med at forsøge at give netkortene forskellige ip.adresser, så de ikke konflikter her. Dette er det mest almindelige problem, når netkortene ikke kan findes ud af det m.h.t. hvor de skal adressere data hen...
Men ellers kan jeg kun give "nheilbuth" ret, en switch er meget billig og vil løse problemet med det samme... Men hvis du vil lege med det, så vend evt. retur...
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
11. oktober 2006 - 09:12 #3
Nu foreslog jeg ikke en switch, men en router. Med en router behøver du ikke tænke på IP adressser o.l. da routeren sørger for det.

Hvis du bare sætter det op med en switch vil de to computere have forbindelse til hinanden "igennem" din internet forbindelse, hvilket jo selvfølgelig er væsentligt langsommere end et lokalt netværk.

Jeg kan godt se din idé med to netkort i hver, men det kræver som justme siger at IP adresserne er sat rigtigt op.

Du kan spare dig en masse besvær ved at købe en billig router.
Avatar billede spazzer Nybegynder
11. oktober 2006 - 19:40 #4
Det er sådan set en router internettet kører gennem efter nærmere eftersyn..
Men netværket, ja det virker kun den ene vej.. fra computer 1 til computer 2, og ikke fra computer 2 til computr 1. Hvad er galt?
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
11. oktober 2006 - 20:18 #5
Nå på den måde. Så er det formentlig noget med firewall eller sikkerhedsindstillinger.
Avatar billede spazzer Nybegynder
13. oktober 2007 - 18:33 #6
svar til at lukke tråd..