Avatar billede hejnsvig Nybegynder
09. oktober 2006 - 20:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

cdbrænder progammer

hej eksperter

jeg lidder efter et brænder program der
kan brænde lyd-cd´er som kan brænde med over 128kbps

håber at der er nogle der kan hjælpe mig
på forhånd tak
Avatar billede niels_hansen Praktikant
09. oktober 2006 - 21:21 #1
det kan nero (det konverterer selv filerne til wave)
Avatar billede hejnsvig Nybegynder
09. oktober 2006 - 21:45 #2
kan man ender på hvor høj kbps skal være i nero når man brænder.
kan du ikke forklade hvordan man ænder kbps i nero.
Avatar billede uffesteenberg Novice
12. oktober 2006 - 18:43 #3
Man kan også gøre det i Windows Media Player (gå ind i indstillinger for at ændre kvaliteten)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
12. oktober 2006 - 20:15 #4
mediaplayer har intet med lyden at gøre på cdèr, det er et afspilningsprogram  ;)
Avatar billede uffesteenberg Novice
12. oktober 2006 - 21:38 #5
Så må jeg vel kassere de utallige CD'er jeg igennem et par år har brændt med Media Player, eller hvad?????

Se engang her  -->
http://i5.photobucket.com/albums/y194/uffesteenberg/MediaPlayer.jpg

Man vælger de filer man vil brænde, så plejer jeg at markere dem og højreklikke og vælge "send til cd-drev", hvorfra jeg brænder dem... man kan selv indstille kvaliteten i Media Player (vælg i stedet "Windows Media-lyd uden tab" for at få lyd i cd-kvalitet)... men altså, hvis det f.eks. er mp3-filer i 128 kbps man vil brænde, så hjælper det ikke at ændre kvaliteten - den kan ikke blive bedre end kilde-filen..
Avatar billede niels_hansen Praktikant
12. oktober 2006 - 21:56 #6
Prøv lige og læs hvad der står på billedet ;)

Citat:

Kopier musik fra CD

Hvad har det at gøre med at brænde ? du taler om at rippe lyden...
Avatar billede uffesteenberg Novice
12. oktober 2006 - 22:34 #7
DEt er korrekt, men jeg kan ikke tage et bedre screenshot uden rent faktisk at starte brændingen... faktum er dog at WMP ganske udmærket kan brænde lyd-cd'er med over 128 kbps, som der spørges om ;-)

Citat: "You can use Windows Media Player 10 to burn any mix of songs you want from your library to an audio CD."
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/knowledgecenter/howto/burn_how_to.aspx

Jeg tager dog vist fejl i at påstå man frit kan vælge kbps ved brænding - cd'en brændes automatisk med allerbedste audio-kvalitet :-)
Avatar billede uffesteenberg Novice
12. oktober 2006 - 22:34 #8
Men den altid-gode Nero er jo også kram ;-)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
12. oktober 2006 - 23:08 #9
en CD brændes med en fast bitrate, (omkring 1440Kb pr sek, kan ikke huske det præcise tal i hovedet), og det er ligemeget om om kilden er optaget i 11Khz 8bit, det vil stadig blive konverteret til 16bit 44.4Khz. (da det ellers ikke er en CD, alt dette står i REDBOOK)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 08:47 #10
brug for mere hjælp ?