Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
09. oktober 2006 - 20:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan PHP læse en mail..

Simpelt som titlen lyder..

Jeg skal have lavet et system, som man sender en mail til, med et vedhæftet billede, og så poster den det i et MySQL database.. :)

Det skal ikke være en form, da det skal kunne ordnes via mobiltelefon..

Håber i kan hjælpe  :)

Jixar.. :)
Avatar billede mccookie Seniormester
09. oktober 2006 - 20:48 #1
prøv at søge på imap class
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
10. oktober 2006 - 15:25 #2
Sejt.. Dt kan jeg få nogenlunde til at virke.. :)

Men nu har jeg nogle spørgsmål vedr. IMAP :D

Jeg har nu følgende variabler..

$from = $header->From;
$recepient = $header->to;
$date = $header->Date;

Men når jeg udskriver dem.. Så giver de ikke det jeg vil have..

$from er tom.

$recepient skriver "Array" istedet, hvordan får jeg noget ud af det array?

Date: Tue, 10 Oct 2006 15:06:01 +0200
Kan dette omformateres ganske simpelt?
Avatar billede mccookie Seniormester
10. oktober 2006 - 16:08 #3
Prøv at se her..... http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&find=imap+php

Måske kan gamle spm. hjælpe dig på vej...

Jeg rodede selv med det...men droppede det igen.... men håber at det hjælper dig lidt på vej :)
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
10. oktober 2006 - 17:56 #4
mccokie => Det lader jeg vist bare ligge til senere..

Jeg tænker lidt på, hvad med vedhæftede filer? Jeg syntes ikke rigtig jeg kan finde noget under IMAP? :)
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
12. oktober 2006 - 15:07 #5
Jeg er nu kommet så langt, at jeg kan få alt ud af den..

Men nu er det sådan at jeg vil gemme den vedhæftede fil på serveren, hvordan gør jeg det? :)
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
09. februar 2007 - 14:40 #6
Emnet er lukket, jeg har opgivet projektet til fordel for et andet..

Tak for hjælpen ;)
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
09. februar 2007 - 14:41 #7
Svar :D