Avatar billede nic84 Nybegynder
09. oktober 2006 - 13:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

KeyPress på Lommeregner

Jeg har lavet en lommeregner. Og nu vil jeg gerne have at man skal kunne bruge tasteturet til at skrive tallene med.
Det vil sige, at hvis der blivet trykket på 1 på tasteturet så skal det komme til at stå et i en label og 2 hvis der bliver trykket 2 osv.
Kan det lade sig gøre og hvordan?
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
09. oktober 2006 - 13:56 #1
hvorfor ikke bare bruge en textbox?
Avatar billede nic84 Nybegynder
09. oktober 2006 - 13:59 #2
Det kunne jeg også...men jeg ved stadig ikke hvordan man bruger KeyPress
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
09. oktober 2006 - 14:04 #3
hvis du bruger en textbox skal du vel reelt kun checke på om det er noget andet end et tal som bliver trykket(+, -, *, /) eller hvor avanceret din lommeregner skal være, eller hvad forestiller du dig?
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
09. oktober 2006 - 14:06 #4
private void textBox2_KeyPress(object sender, System.Windows.Forms.KeyPressEventArgs e)
        {
            string s = e.KeyChar.ToString();

        }

...så ligger værdien af den tast som blev trykket på i s ...
Avatar billede nic84 Nybegynder
09. oktober 2006 - 14:06 #5
Jeg har selv fundet ud af det nu. Men ellers tak for hjælpen begge to.