Avatar billede nilfri Nybegynder
09. oktober 2006 - 10:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

CANON PIXMA: "Printeren kommunikerer ikke. Slå Aktiver understøtt

CANON PIXMA 3000 giver ved udskrift flg. i Windows XP:

"Printeren kommunikerer ikke.
Slå Aktiver understøttelse af torettede sprog til i dialogboksen til angivelse af printeregenskaber."

Meddelelsen skyldes sikkert, at jeg i forbindelse med et "opstarts-optimerings-program" fik slået nogle BJ-rutiner fra etellerandet sted i Windows.

Og nu kan jeg naturligvis ikke finde tilbage og slå dem til igen.

Hvordan undgår jeg at geninstallere alle utilities til printeren?

Jeg forestiller mig "bare" at finde tilbage, og hakke de 2-3 BJ-dimser til - hvor?
Avatar billede nilfri Nybegynder
09. oktober 2006 - 10:12 #1
Det hjælper at stille spørgsmålet her på eksperten *smil*

Så fandt jeg det endeligt selv:
Det var faktisk i Printergenskaber, på fanen Porte, næstnederste felt.

Jeg har ellers været der 117 gange - men NU lykkedes det så...
Avatar billede goonerkim Mester
06. november 2017 - 14:28 #2
Hej Nilfri,
Jeg har samme problem lige pluselig, den har ikke skrevet dette før nu ca et år fra jeg købte den, men jeg forstår ikke helt det du skriver som løsning, printeregenskaber hvor ?
Hilsen Kim
Avatar billede poho Praktikant
27. december 2017 - 12:04 #3
H-klik på printerikonet, vælg >Printeregenskaber< og printermodel ( min: Canon MX 860 series), Vælg fanen Porte og i bunden aktiver tovejsunderstøttelse.
Ps jeg har Win10
Avatar billede goonerkim Mester
28. december 2017 - 13:14 #4
Hej poho, jeg er i udlandet nu men prøver så snart jeg er hjemme igen, tak :)
Avatar billede Katrine Praktikant
05. januar 2020 - 15:09 #5
Hej - det virker stadig ikke hos mig. Jeg fandt feltet for at vælge det med torettet sprog, men hvilken port skal jeg vælge? Ved alle får jeg at vide, at der opstod en fejl, "porten er muligvis i brug eller findes muligvis ikke"