Avatar billede babbelutten Nybegynder
08. oktober 2006 - 11:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Systray gone missing

Halløjsa

Jeg har prøvet at surfe lidt rundt på eksperten for, at finde en løsning til mit problem.. men ak nej!

Mit problem er at systembakken er væk (den ved uret), det skete igår og jeg har ingen anelse hvordan det er sket *jo jo der er nok en sansynlighed for at jeg har klikket på noget jeg ikke skulle klikke på*
Når jeg klikke på baren og vælger 'Egenskaber' så er feltet 'du kan holde proceslinjen ryddelig ved at skjule ikoner, som du ikke har klikket på for nyligt - Skjul inaktive ikoner' den er grå.. kan slet ikke klikkes på (dog kan jeg godt vælge/fravælge uret).

Jeg kan ikke lave en systemgendannelse da den kun indeholder dags dato (hvilket er pænt sært - kan ikke en gang skifte måned).
Jeg har systray.exe liggende.
Jeg har tjekket for virus, adaware samt spy crap.
Jeg har XP og den er helt opdateret (også med sp2).
Jeg har prøvet i Taskbar og afslutte explorer.exe og genstartet den, jeg kan se at der er en masse programmer der kører, men kan bare ikke se dem i min systray.
Jeg har rebootet min computer op til flere gange.
Jeg har min Quicklaunchmenu (den fejler ikke noget).

Nogen der har et forslag?

Lou
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2006 - 13:10 #1
Hvis du har et andet kørende system (XP) kør regedit - søg på "systray" og se om du har de samme værdier på begge computere, hvis ikke så rediger værdierne
Avatar billede babbelutten Nybegynder
08. oktober 2006 - 16:36 #2
Nåh jeg fandt aldrig ud af hvad problemet var, så jeg valgte i stedet for, at geninstallere hele svineriet igen..

Lukker hermed spørgsmålet
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2006 - 16:52 #3
Prøvede du overhovedet det jeg foreslog? - hvis ja var der så forskel?
Avatar billede babbelutten Nybegynder
22. oktober 2006 - 23:13 #4
Ja jeg prøvede det den fandt systray men intet hjalp uanset hvad jeg prøvede =) det eneste der hjalp var, at geninstallere det hele