07. oktober 2006 - 21:10Der er
10 kommentarer og 1 løsning
c5w32.exe har fundet en fejl og afsluttes
Jeg har et problem med en pc, hvor regnskabssystemet navision lukker ned og kommer med meldingen: c5w32.exe har fundet en fejl og afsluttes. Når man har logget ind og ex. går ind i Lager/Kartotek og bare vælger en anden fane end den der blir åbnet, så går den ned! Problemet opstår også hvis man logger på samme pc, med en anden profil og fejlen opstår ikke hvis man logger på med den pågældende profil på en anden pc: Problemet er altså lokalt på maskinen!
Hvilken version af C5? Og det lyder som om maskinen er syg. Det kan være virus, manglende opdatering, manglende rettigheder, defekt disk, defekt netkort osv, osv. Skift maskinen eller lav en ominstallation. Hjælper ominstallationen ikke, så glem det og køb en ny. Prisen på maskinen kan ikke forsvare et ret stort tidsforbrug.
Prøv følgende: Sørg for at alle er ude af C5. Gå til Generelt/Tilpasning/Adgangskontrol/Koder Stil dig i feltet for "LIGHT" koden. Kopier den med Ctrl+C (og skriv den lige ned for en sikkerhedsskyld) Tast et 'a' og tast ENTER - nu slettes koden Tast F3 for at opdatere Når den er færdig med at opdatere går du ind i skærmbilledet igen. Stil dig i feltet for "LIGHT" koden og indsæt den kopierede kode med CTRL+V. Tast F3 for at opdatere.
Nu kan det være den virker.
Hvis ikke:
Når du på den fejlbehæftede profil er inde i C5, gå ind på lageret på første fane. Tast CTRL+F9 og svar JA til at slette brugerrettelser. Se om ikke det hjælper!
mariaf: Det er version 3.o build 61. Ja jeg tror du har ret i at maskinen er syg. Men det mærkelige er at alt andet på maskinen fungerer perfekt!
dma: Som jeg beskrev i spørgsmålet, så opstår fejlen ikke hvis man logger på med den pågældende profil på en anden pc, - Er du stadig sikker på at dit forslag vil hjælpe?(Det er ikke en light version)
Ja, jeg vil prøve det alligevel. Selv om det ikke er en light version, har jeg haft lignende sager med lige præcis samme fejl og med netop denne fejlløsning!
Det med point vender vi tilbage til Det tyder på, at du logger ind med en profil som ikke har adgang til disse menupunkter. Login som Supervisor i stedet og gør det herfra.
Har jeg forstået det rigtig sådan at hvis jeg logger ind på pc 1, som superviser, så skulle det se anderledes ud og jeg kan følge din vejledning fra første svar fra 8.10?
Forslag 1: Log ind hvor som helst og gør det. Det vigtige er, at alle brugere er ude af C5 og at du er alene på nettet. Forslag 2: Skal gøres med den problematiske profil.
Det prøver jeg lige, når jeg får muligheden og vender tilbage til dig!
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.