Avatar billede henrikr1 Nybegynder
07. oktober 2006 - 21:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

c5w32.exe har fundet en fejl og afsluttes

Jeg har et problem med en pc, hvor regnskabssystemet navision lukker ned og kommer med meldingen: c5w32.exe har fundet en fejl og afsluttes.
Når man har logget ind og ex. går ind i Lager/Kartotek og bare vælger en anden fane end den der blir åbnet, så går den ned!
Problemet opstår også hvis man logger på samme pc, med en anden profil og fejlen opstår ikke hvis man logger på med den pågældende profil på en anden pc:
Problemet er altså lokalt på maskinen!

Håber i kan hjælpe
Avatar billede mariaf Juniormester
07. oktober 2006 - 21:26 #1
Hvilken version af C5?
Og det lyder som om maskinen er syg. Det kan være virus, manglende opdatering,  manglende rettigheder, defekt disk, defekt netkort osv, osv. Skift maskinen eller lav en ominstallation. Hjælper ominstallationen ikke, så glem det og køb en ny. Prisen på maskinen kan ikke forsvare et ret stort tidsforbrug.
Avatar billede dma Nybegynder
08. oktober 2006 - 09:36 #2
Prøv følgende:
Sørg for at alle er ude af C5.
Gå til Generelt/Tilpasning/Adgangskontrol/Koder
Stil dig i feltet for "LIGHT" koden. Kopier den med Ctrl+C (og skriv den lige ned for en sikkerhedsskyld)
Tast et 'a' og tast ENTER - nu slettes koden
Tast F3 for at opdatere
Når den er færdig med at opdatere går du ind i skærmbilledet igen.
Stil dig i feltet for "LIGHT" koden og indsæt den kopierede kode med
CTRL+V.
Tast F3 for at opdatere.

Nu kan det være den virker.

Hvis ikke:

Når du på den fejlbehæftede profil er inde i C5, gå ind på lageret på første fane. Tast CTRL+F9 og svar JA til at slette brugerrettelser. Se om ikke det hjælper!
Avatar billede henrikr1 Nybegynder
08. oktober 2006 - 09:55 #3
Hej Maria & dma
Tak for de hurtige svar:-)

mariaf:
Det er version 3.o build 61.
Ja jeg tror du har ret i at maskinen er syg. Men det mærkelige er at alt andet på maskinen fungerer perfekt!

dma:
Som jeg beskrev i spørgsmålet, så opstår fejlen ikke hvis man logger på med den pågældende profil på en anden pc, - Er du stadig sikker på at dit forslag vil hjælpe?(Det er ikke en light version)

Mvh Henrik
Avatar billede dma Nybegynder
09. oktober 2006 - 16:22 #4
Ja, jeg vil prøve det alligevel.
Selv om det ikke er en light version, har jeg haft lignende sager med lige præcis samme fejl og med netop denne fejlløsning!
Avatar billede henrikr1 Nybegynder
09. oktober 2006 - 19:33 #5
Hej dma

Tak for svaret!

Jamen det vil jeg prøve, så må du li vise mig hvordan jeg giver dig point! (Har ikke brugt eksperten så meget endnu)

Men det ser nu ikke sådan ud, som du har beskrevet!!!!

Hvis jeg går ind i Generelt/Tilpasning og højreklikker så kan jeg vælge:

Fasttekster - Sprog
Notater
Brugerkonfiguration og herunder
          Applikation
          Generelt
          Password
          Brugerprinter
          Opstartsfil

Men der er ikke et sted hvor der står en kode??

Mvh Henrik
Avatar billede dma Nybegynder
09. oktober 2006 - 20:01 #6
Det med point vender vi tilbage til
Det tyder på, at du logger ind med en profil som ikke har adgang til disse menupunkter. Login som Supervisor i stedet og gør det herfra.
Avatar billede henrikr1 Nybegynder
10. oktober 2006 - 20:41 #7
Hej dma!

Håber du har lidt tålmodighed endnu og du vil prøve at hjælpe :-)

Jeg forstår ikke helt meningen i det du skriver, for som jeg beskrev i spørgsmålet så! (Prøver lige at beskrive det lidt mer præcis)

PC 1 - Bruger 1:
Her har vi fejlen som det eneste sted i firmaet!

Hvis jeg logger ind i navision på pc 1 med en hvilkensomhelst anden bruger, så opstår fejlen!

Hvis jeg logger ind på en anden pc med bruger 1´s password og brugernavn i navision så opstår fejlen ikke

Fik jeg forklaret det tydeligere?

Hvad mener du jeg skal prøve? - Stadig det samme som dit sidste indlæg? - for bruger 1´s profil virker jo fint på en anden pc!!!

Mvh Henrik
Avatar billede dma Nybegynder
10. oktober 2006 - 21:16 #8
Ja, jeg ville prøve det. Tager kun 5 minutter at gennemføre ... så det er ikke det store problem...
Avatar billede henrikr1 Nybegynder
10. oktober 2006 - 22:02 #9
Hej igen!

Har jeg forstået det rigtig sådan at hvis jeg logger ind på pc 1, som superviser, så skulle det se anderledes ud og jeg kan følge din vejledning fra første svar fra 8.10?

Mvh Henrik
Avatar billede dma Nybegynder
11. oktober 2006 - 07:30 #10
Forslag 1: Log ind hvor som helst og gør det. Det vigtige er, at alle brugere er ude af C5 og at du er alene på nettet.
Forslag 2: Skal gøres med den problematiske profil.
Avatar billede henrikr1 Nybegynder
11. oktober 2006 - 09:09 #11
Det prøver jeg lige, når jeg får muligheden og vender tilbage til dig!