Avatar billede lka Nybegynder
04. oktober 2006 - 22:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Se billeder: Grafikkort / skærm-problem - underlige streger

Kære Eksperter

Min kære Dell Inspiron 8500 begyndte i går at te sig mærkeligt, med underlige farver og mærkelig skærmadfærd. Se billeder her:

http://www.writely.com/View?docid=dhk9fxs_10hhpmng

Problemet kom efter at:
1: have sat computeren i standby
2: hivet strømstik ud
3: båret computer til andet rum
4: strømstik i og tænde

Jeg formoder selv det er noget grafikkort, men er ikke selv ekspert. Nogle løsningsforslag til problemet?

Med venlig hilsen
Lars Andersen

PS: et par data om comp
Grafikkort: nVidia GeForce 4200 Go
OS: Windows XP, SP2
Avatar billede larksen Nybegynder
04. oktober 2006 - 22:24 #1
Det kunne godt tyde på at der er en løs forbindelse eller at den bare er meget støvet. Hvor gammel er din bærbar?? :D
Avatar billede lka Nybegynder
05. oktober 2006 - 09:52 #2
Den er efterhånden 3 år gammel. Er det mon noget der kan svare sig at få repareret? Eventuelt nogle reparatører i kbh?
Avatar billede frankeeh Nybegynder
05. oktober 2006 - 10:01 #3
Det kan meget vel tyde på, dit grafik kort har røget sig en tur. Det kan sagtens brænde sammen. Men det er temmelig dyrt at få det repareret i en bærbar, så jeg ville nok ud og lede efter en ny.

Det er surt.

Frankeeh
Avatar billede lka Nybegynder
06. oktober 2006 - 12:07 #4
Er det muligt at grafikkortet er defekt, men stadig er i stand til at fungere fejlfrit? ..jeg skriver denne besked på computeren, samtidig med at jeg kan køre dr.dk/tv uden problemer (ingen underlige brud i grafikken, streger e.lign.).

Dog er det vekslende, torsdag på skolen fungerede den ikke - der slukkede skærmen helt, ved at afbryde strømmen (sådan formoder jeg det, fordi jeg har en konstant lodret lysende streg som også var væk).
Avatar billede larksen Nybegynder
04. december 2006 - 22:52 #5
prøv at få undersøgt skærmen... har du slået ind i den?? eller tabt den
Avatar billede lka Nybegynder
05. december 2006 - 17:54 #6
Ikke tabt eller slået skærmen, nej.

Jeg prøvede at slå computeren til en ekstern skærm, og her var der de helt samme problemer, så jeg formoder det er noget grafikkortproblem. Lige nu ligger computeren hjemme på en hylde og jeg har i mellemtiden købt en ny Dell D620, så problemet er ikke presserende i samme grad. Men ved lejlighed vil jeg lade en fagmand se på den.
Avatar billede larksen Nybegynder
05. december 2006 - 22:10 #7
hehe... kunne jo godt være :P gør det nemmelig selv ved min computer når den går i koks :S Men held og lykke med bærbaren :D
Avatar billede lka Nybegynder
12. august 2011 - 21:29 #8
luk