Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
04. oktober 2006 - 16:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Cronjob på Ubuntu som loader url hvert minut

Hej Eksperter!

Hvordan opsætter jeg et cronjob på min ubuntu-server som går ind og kører et php-script på mit webhotel hvert minut?

altså den skal loade en url hvert minut - skal ikke åbne en browser eller noget, bare sørge for at siden bliver kørt :)

På forhånd tak!
Avatar billede zephid_ Nybegynder
04. oktober 2006 - 16:36 #1
Jeg vil tro du kan bruge wget eller curl, så det er vel bare at gøre følgende:
crontab -e
Skriv
*/1 * * * * wget url
Gem
Avatar billede zephid_ Nybegynder
04. oktober 2006 - 16:38 #2
Fejl i overstående, det skal selvfølgelig være:
* * * * * wget url
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
04. oktober 2006 - 16:53 #3
url er det med http:// ?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
04. oktober 2006 - 16:59 #4
hvordan er det nu lige jeg går ind og ændre cronjobbet?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
04. oktober 2006 - 17:04 #5
har fundet hvor man opdatere den, nu må jeg lige se om det virker :)
Avatar billede zephid_ Nybegynder
04. oktober 2006 - 17:19 #6
Du skal lige være opmærksom på at wget henter filen ned på din harddisk, så det vil være en god ide at rydde op engang i mellem :)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
04. oktober 2006 - 17:29 #7
hvor gemmer den den hen? og gemmer den en ny fil for hver gang?

men det virker hvert fald med at den kører scriptet! kanon :D
Avatar billede zephid_ Nybegynder
04. oktober 2006 - 17:43 #8
Tror den gemmer dem i /tmp mappen, ellers kan du nemt ændre output mappen ved at tilføje -P stien.
Du kan også tilføje -O filnavn, derved force du den til at gemme til den fil hvergang.