Avatar billede daque Nybegynder
04. oktober 2006 - 15:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Netværks printer installation.

Hej.

Vi har nu et lille hjemme netværk med 3 computere og 1 printer, som er tilsluttet den ene af computerne.

Hvordan installere man printeren, således at det er en netværksprinter, der er uafhængig af den ene computer? For det er irriterende, at man skal ind at tænde for den computer, hvis man vil skrive ud fra en anden en.

Printeren er en Canon PIXMA MP150.

Kan regne ud, at printeren skal tilsluttes switch'en på en eller anden måde, men hvordan skal det gøres?

på forhånd tak
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
04. oktober 2006 - 15:57 #1
Du skal investere i en USB printserver.
Det er dog muligt at avancerede funktioner ikke virker over en printserver. Har hørt om folk der har problemer med CD print på Canon printere.
Avatar billede daque Nybegynder
04. oktober 2006 - 16:22 #2
Okay, en USB printserver, hvor fås sådan noget og til hvilken penge?

Hvad mener du med CD print?

tak for svaret da
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
04. oktober 2006 - 16:39 #3
F.eks.:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=43113

Jeg mener de Canon printere der kan printe på CD'er. Ved ikke om din kan.
Avatar billede tumben Novice
04. oktober 2006 - 23:56 #4
har du lige købt den???
Avatar billede daque Nybegynder
05. oktober 2006 - 12:09 #5
jeg har ikke købe noget som helst endnu..

Jeg vil bare gerne opsætte en printer, således at den går direkte ind i switch og den er til fri afbenyttelse på alle 3 computere.

Derfor ville jeg gerne vide hvordan man skal gøre..
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
05. oktober 2006 - 15:26 #6
Så ville jeg købe en printer med indbygget netværk. Det er både billigere og nemmere at have med at gøre end printer + printserver.
Avatar billede tumben Novice
05. oktober 2006 - 16:54 #7
ja det var det jeg fiskede efter...jeg har en canon IP4000 R  netværksprinter....det kører precis som du vil ha det...køb den eller en tilsvarende...

sæt den til din router... (har du en router??) du kan ike sætte den til en switch,,
du skal ha en router til at dele LAN adresser ud...vil jeg mene

her virker det perfekt...
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
05. oktober 2006 - 17:25 #8
Det kan også sagtens lade sig gøre med en switch, du skal bare selv sætte IP adresser op. Det er selvfølgelig nemmere med en router!
Avatar billede daque Nybegynder
05. oktober 2006 - 20:26 #9
Hej..

Jamen jeg har jo skrevet at jeg har en Canon PIXMA MP150....

og jeg er ikke i besiddelse af en router, har kun en switch/hub til netværket, det er det eneste
Avatar billede tumben Novice
05. oktober 2006 - 22:51 #10
..hhm dr går vist noget galt med kommunikationen her.

grunden til jeg spurgte om du lige havde købt den canon MP150 ...var...at så var det nok en god ide at aflevere den tilbage.....og købe en netværksprinter..og så ville jeg ikke undlade at gøre opmærksom på min...som er en canon IP4000 R.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
06. oktober 2006 - 09:32 #11
Ja jeg mistforstod også, da du sagde du ikke havde købt noget, men du har 2 muligheder:

1. At købe en printserver og tilslutte din MP150.
2. At købe en ny printer med netværk.

I begge tilfælde kan det lade sig gøre at tilslutte den til din switch/hub, men det er nemmere med en router.
Avatar billede daque Nybegynder
05. maj 2008 - 15:01 #12
tror jeg lukker den gamle trådd her