Avatar billede botha Nybegynder
04. oktober 2006 - 13:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

c: drev ata 80 gb - d: drev 160 gb SATA

Hejsa
jeg kan ikke få øje på mit d drev? det er et SATA 160 gb HD som kan ses i bios, men ikke i windows.

jeg har en 80gb ATA som master som windows er installeret på.

når jeg kikker i administration-drev så kan jeg heller ikke se SATA drevet der?

Hvad skal jeg gøre for at få mit SATA 160 gb drev til at virke som slave (d:) ?
Avatar billede haverslev Novice
04. oktober 2006 - 13:37 #1
H-klik på denne computer, klik på Administre, klik på diskhåndtering og nu skulle du få adgang til din disk i højre side - hvor du kan formatere osv.
Avatar billede haverslev Novice
04. oktober 2006 - 13:40 #2
Avatar billede botha Nybegynder
04. oktober 2006 - 16:22 #3
Syntes ikke det virker helt... Er der ikke andre forslag?
Kan ikke se drevet under diskhåndtering...
Avatar billede haverslev Novice
04. oktober 2006 - 16:27 #4
Har du udført nedenstående, fra linket:
Situation 1: SATA disk skal benyttes i et eksisterende XP system som "datadisk"

Med "datadisk" menes der at der ikke skal installeres Windows XP på harddisken.
Sluk computeren
SATA harddisken monteres i kabinettet og tilsluttes bundkortet ved hjælp af SATA kabelet. SATA harddisken tilsluttes enten et molexstik eller et SATA strømstik
Tænd computeren og gå ind i BIOS.
Se vejledning i manualen til dit bundkort
Inde i BIOS skal du tjekke om din SATA controller er "enabled", hvis ikke skal den sættes til "enabled"
Forlad BIOS. Husk at gemme ændringerne ved at trykke på <F10>
Inde i windows gøres følgende: Start -> Indstillinger -> Kontrol panel -> Administration -> Computer Administration -> Disk håndtering (i venstre side)
Markér SATA harddisken og højreklik på denne og vælg formater (filsystem NTFS)
Hvis kommandoen Formater ikke er tilgængelig er det fordi der først skal oprettes en partition på harddisken. Dette foretages samme sted
Når partitionen er oprettet skal den formateres (filsystem NTFS)
Avatar billede zephid_ Nybegynder
04. oktober 2006 - 16:32 #5
Har du installeret SATA driveren til dit bundkort?
Hvis ikke find din cd til bundkortet og installere den.
Avatar billede botha Nybegynder
04. oktober 2006 - 16:33 #6
Ja det har jeg, og den står ikke under diskhåndtering.. Har valgt enable til alt der har med SATA at gøre i bios..
Avatar billede haverslev Novice
04. oktober 2006 - 17:01 #7
Hvad hedder dit bundkort ?
Er det en SATA 150 eller 300 (SATA 2) disk?
Avatar billede matcho Nybegynder
04. oktober 2006 - 19:08 #8
Jeg ved med min Maxtor skulle jeg sætte jumperen til sata150 da mit bundkort kun kan køre med det.
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2006 - 21:55 #9
Hvis du har mere end et SATA stik på bundkortet så prøv det andet stik
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2006 - 21:45 #10
RESPONS??
Avatar billede haverslev Novice
02. januar 2007 - 12:59 #11
Nu skriver vi 2007, så mon ikke der kan lukkes