Avatar billede gobbles Nybegynder
04. oktober 2006 - 00:21 Der er 1 kommentar

PPPoE - USB router -Til DSL

Hej

Undskyld den kryptiske titel.

Jeg sidder i Skotland og har oprettet virgin broadband, det er noget værre skidt..

De sendte mig en ADSL router med USB interface, der så skal kalde op til Virgin via PPPoE.
Det er noget "dial up" hejs.

Jeg syntes ikke specielt meget om internet via USB og det passer meget dårligt ind i min trådløse Router (Airport express fra Apple)
Ligeledes ville kæresten også gerne være på samtidigt....hvilket vel ikke er for meget forlangt i år 2006.
Jeg købte mig så en billig Addon router der har en ADSL indgang og ellers normale DSL eller ethernet udgange.

Mit ønske er nu at sætte denne Addon ARM8200 op til at kunne gå på nettet i stedet for den der skøre USB router jeg fik i nakken af Virgin og derefter sætte den i min trådløse.

Kan det lade sig gøre... jeg har både IP adresse vi er blevet givet da vi kaldte op via USB routeren og IP adresse for Virgins Gateway server (den vi kalder op til) jeg kan forstå IP adresse givet af virgin er statisk (vi behøvede kun password og bruger første gang)

Mit problem er at under PPP i Addon routeren kan jeg ikke selv vælge gateway og wan IP.

Og tror nogen i det hele taget at det kan lade sig gøre.....

Håber nogen kan hjælpe....eller i det mindste stille de rigtige spørgsmål da jeg er lidt uden for min hjemmbane med dette :)

På forhånd tak
Avatar billede kenp Novice
04. oktober 2006 - 20:42 #1
Du skal sætte din nye router op til PPPoE også skrive brugernavn og password ind, ellers vil det ikke virke.