Avatar billede Slettet bruger
19. november 1999 - 16:56 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Cd brænding

er der nogle der ved om man kan brænde Musik cd´er til at spille i en radio i nero ud af mp3 filer. Hvis Så hvordan.
et godt og hurtigt svar belønnes med 60 points.

Hilsen søren111
Avatar billede lowrider Nybegynder
19. november 1999 - 17:01 #1
Brug EasyCD Creator 4.0 Deluxe, der kan du brænde mp3 direkte ud som musik cd'er hvis det er det du mener....
Avatar billede dar Nybegynder
19. november 1999 - 17:04 #2
jeg er heller ikke helt klar over hvad du mener søren111
Avatar billede Slettet bruger
19. november 1999 - 17:12 #3
det er cda filer jeg vil lave og det SKAL være i nero
Avatar billede spacey Nybegynder
19. november 1999 - 17:39 #4
Lav dem om til *.wave filer med winamp, og brænd dem derefter på en audio cd.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
19. november 1999 - 18:45 #5
Du kan sagtens brænde musik cder i Nero! Du skal bare vælge (Audio CD)
Dog skal du lave dine mp3er om til wav format først! Det kan du gøre med fx. WinAmp, det det er sucks til opgaven. Tjek www.mp3.dk for nogle gratis programmer til at lave fra mp3 til wav!
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. november 1999 - 20:57 #6
tomb3 >> Man behøver ikke at lave dem om til WAV først !!. Man skal bare bruge den nyeste opdatering til NERO, så behandler du bare MP3'erne som var de WAV filer, så klare NERO resten selv.

Hent updates her: http://www.ahead.de/en/driver.asp
Avatar billede tomb3 Nybegynder
19. november 1999 - 21:26 #7
goulduck> Ja har hørt om det :o) Så er min version ved at blive lidt old.. tak for hjælpen
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. november 1999 - 21:51 #8
Hva' søren, kan du ikke bruge mit svar?
Avatar billede zixiz Nybegynder
20. november 1999 - 09:36 #9
I Nero Burner version 4.0.7.0 er det muligt at brænde direkte over fra mp3 til cda (Audio). Man skal bare følge wizard'en...
Avatar billede spacey Nybegynder
20. november 1999 - 15:41 #10
Hvad med at acceptere svarene?
Avatar billede Slettet bruger
20. november 1999 - 20:40 #11
siden http://www.ahead.de/en/driver.asp er alt for langsom er der ikke ander steder hvor man kan hænte det???
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. november 1999 - 20:41 #12
søren111 hvad er din ICQ, så skal jeg sende dig den!
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. november 1999 - 20:44 #13
Eller UIN, hvis der nogen som bedere kan forstå det...
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. november 1999 - 20:50 #14
Eller skriv til mig på mit ICQ UIN NR: 6491819
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. november 1999 - 20:56 #15
Eller endnu bedere.... gå her ind og find dig en hurtig mirror site:

http://www.ahead.de/en/Download.htm
Avatar billede sokristi Nybegynder
22. november 1999 - 12:01 #16
Goulduck's svar er 100% rigtigt.

Men.. pas på ryggen, det du vil lave er 100% ulovligt!!
Avatar billede tomb3 Nybegynder
22. november 1999 - 15:23 #17
sokristi> what lamer! Det er sqda ikke ulovligt! Det er at downloade en opdatering fra Ahead's side! Argh....

goulduck> Har du ik hørt om Nero 5.0?
Avatar billede Slettet bruger
22. november 1999 - 15:25 #18
det jeg laver  er ikke ulovligt hvis jeg har lavet mp3 filerne ud af mine egne cd´er og der efter brænder dem til cda
Avatar billede Slettet bruger
22. november 1999 - 15:26 #19
SKOVL man
Avatar billede tomb3 Nybegynder
22. november 1999 - 15:32 #20
Ja han er dum ik ! *lol*
Avatar billede sokristi Nybegynder
22. november 1999 - 15:46 #21
JO, det ER ulovligt i DK, med mindre du selv er artisten på pgl. CD. Digital -> digital kopiering er generelt forbudt i DK. Du må ikke en gang lave compilations til helt privat brug.

Sådan er det beskrevet hos Jubii:
Lov om ophavsret siger i §12, stk. 2 punkt 4:

"[det er forbudt at] fremstille eksemplarer i digital form af andre værker, når eksemplarfremstillingen sker på grundlag af en gengivelse af værket i digitaliseret form."

På dansk: det er tilladt at kopiere en en lp eller en cd til kassettebånd. Det er tilladt at kopiere en lp til en cd. Men det er forbudt at kopiere en cd til harddisk, cd eller mp3.

Man må ikke sikkerhedskopiere en kær cd. Man må heller ikke brænde sin egen Absolut party Mix 1-5 fra sine gamle cd'er. (Medmindre man er ophavsmand og rettighedshaver)
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. november 1999 - 15:52 #22
tomb3>> Nej, jeg har ikke hørt om Nero 5 ... Står der noget om det på derees hjemmeside? Det står i hvertfalde ikke på deres forside.

sokristi>> Du har 100% ret ang. digital kopiering. Men spørgsmålet er om det er ulovligt at lave CD'ere om til MP3, ved at køre lyden ned igennem lydkortet først, inden at man laver det om til MP3? Der bliver signalet jo analog et øjeblik inden at det bliver digitalt igen.
Avatar billede sokristi Nybegynder
22. november 1999 - 16:07 #23
goulduck> Med mindre du har et digitalt lydkort :-)
Der er nok heller ikke ret mange, der optager CD-lyd igennem lydkortet, det giver en grim kvalitetsforringelse. De fleste bruger nok en ripper med indbygget encoder (Audiocatalyst el. lign.) og så foregår det hele digitalt. Personligt har jeg ikke problemer med søren111's planer, og hvis han kun bruger skidtet privat, er der store chancer for, at det aldrig bliver opdaget.

Når nu jeg tænker grundigt over det, kan det godt være at jeg købte NERO, fordi den er en af de bedste til at kopiere kopibeskyttede CD'er :-)
Avatar billede dar Nybegynder
24. november 1999 - 21:53 #24
*hehe*
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. november 1999 - 23:30 #25
Man kan også forstå paragrafen som om at det slet ikke er lovligt at kopiere noget som helst til digitalt form, lige meget om kilden er Analog eller digital.
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
25. november 1999 - 09:01 #26
>>goulduck: Det er også korrekt - det er ikke lovligt at lave nogen som helst former for digitale kopier af musik.
Avatar billede benny.dk Nybegynder
25. november 1999 - 09:52 #27
goulduck & ivmadsen>> Jo man må meget gerne brande sine LPere over på CDere.
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
25. november 1999 - 10:11 #28
>>benny.dk: Nej du må sq* ikke - i samme sekund du brænder en LP over på en CD, så er den digital,og så er det ulovligt!
Avatar billede benny.dk Nybegynder
25. november 1999 - 11:53 #29
ivmadsen>> Jo du må, da du går fra et analogt til et digital medie er det tilladt. Det som er forbudt er fra digitalt til digitalt. (Og nej det er ikke nok at kopiere sin CD til en MC og derefter til et digital medie, da oprindelsen er digital).
Avatar billede lowrider Nybegynder
25. november 1999 - 13:59 #30
LP'er må gerne brændes over du cd'er, men kun til eget brug (dvs du skal have orginalen på LP!)
Avatar billede tomb3 Nybegynder
25. november 1999 - 17:06 #31
goulduck> Tror ikke det står på deres side, snakkede bare med nogen til netparty der sagde de havde fået det! Hvorfra og hvordan ved jeg ikke, måske passede det slet ikke
Avatar billede spacey Nybegynder
25. november 1999 - 17:11 #32
well, grunden til at det er ulovligt at kopiere fra digitalt, til digitalt, er at man kan gengive digital musik i uendelighed uden nogen forrængelse, da digital musik kun betstår af en STOR samling af 1 taller og 0'er!!

Analogt musik mister derimod noget af lydkvaliteten ved en overspilning.

/Spacey