Avatar billede johnbr Seniormester
03. oktober 2006 - 14:38 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

min snabel A er væk

Jeg kan pludselig ikke skrive snabel A via Alt gr og 2, men jeg kan godt skrive £$€{ osv.

Hvad er der mon sket???
Avatar billede lx2ba Novice
03. oktober 2006 - 15:50 #1
Desværre kan jeg ikke hjælpe dig med en løsning på, hvad der er sket; men jeg kan hjælpe dig med at få tegnet til rådighed igen, nemlig ved at finde det lille program "Character Map", som du kan benytte til at få alle mulige (- og næsten UMULIGE) tegn føjet ind i dine tekster!
I mappen: Windows\system32 findes dette smarte lille program, som jeg har megen fornøjelse af, når jeg vil se en oversigt over tegnene i en font, - eller savner et specielt tegn!
Avatar billede johnbr Seniormester
03. oktober 2006 - 16:50 #2
hej
Ja det har jeg fundet, men det går vist ikke som led i en email adresse???
Avatar billede lx2ba Novice
03. oktober 2006 - 18:54 #3
Som nød-løsning kan du kopiere @ fra Char.map og derefter indsætte i adresserne ;<)
Avatar billede ebe Praktikant
03. oktober 2006 - 19:13 #4
det lyder næsten som om du kører med engelsk tastatur. gå ind i kontrolpanel, internationale og sproglige indstillinger, fanebladet sprog og  se hvad du kører. fjern evt. engelsk.
Avatar billede johnbr Seniormester
03. oktober 2006 - 20:29 #5
hej
jeg har fjernet engelsk tastatur, så der nu kun står dansk, men det har ikke hjulpet

hvordan kan det mon være, at jeg kan lave alle andre tegn såsom £${[]}| via Alt Gr, men kun 2 tasten virker ikke med Alt Gr???
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. oktober 2006 - 01:23 #6
Det var nemmere at holde Alt knappen nede og skrive 64, så får du dit @
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. oktober 2006 - 01:27 #7
Kunne i øvrigt være virus eller lignende der driller!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. oktober 2006 - 01:31 #8
Prøv at kigge i Funktioner -> Indstillinger -> Stavekontrol -> "Indstillinger for Autokorrektur". Der er vel ikke noget der erstatter @ med noget andet!
Avatar billede johnbr Seniormester
05. oktober 2006 - 21:33 #9
Hej der er altså ikke noget der virker
Først forsvandt funktionen Alt Gr 2 , dernæst Alt + Alt Gr 2, så nu er jeg lidt på spanden. Kan det være noget virus??
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
05. oktober 2006 - 22:11 #10
Det kunne det. Du kan prøve en online scanning fra Symantec.com. Fik du checket autokorrektur? Virker @ i andre programmer?
Avatar billede johnbr Seniormester
05. oktober 2006 - 22:19 #11
Hej igen

Nej det virker heller ikke i andre programmer

Jeg prøver Symantec
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
05. oktober 2006 - 23:16 #12
Hvad med dit tastatur?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
05. oktober 2006 - 23:18 #13
Virker 2-tallet normalt?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
05. oktober 2006 - 23:20 #14
Avatar billede m_els Nybegynder
05. oktober 2006 - 23:23 #15
Benytter du nvidia? Hvis ja, så se her:

http://forums.us.dell.com/supportforums/board/message?board.id=pw_input&message.id=366

havde selv samme problem...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. oktober 2006 - 09:54 #16
Er du kommet videre?
Avatar billede johnbr Seniormester
07. oktober 2006 - 10:55 #17
Allerførst undskyld, at jeg ikke er vendt tilbage før nu. der har været lidt travlhed. Men det var jo glædeligt at læse de sidste indlæg, for m els kom lige med den helt rigtige løsning. jeg benytter nvidia og da jeg gik ind på linket kunne jeg jo læse hvad jeg skulle gøre. jeg disablede nvidia og så virkede det igen. Så mange tak for hjælpen. jeg sender mange mails, så det er en stor lettelse, at det hele virker igen. jeg vil gerne kvittere for den gode løsning, så smid lige et svar.

Mange hilsner
Avatar billede m_els Nybegynder
07. oktober 2006 - 13:32 #18
Svaret kommer her...