Avatar billede cjep Nybegynder
01. oktober 2006 - 22:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

RoboCopy uden NTSF sikkerhed?

Ja, det lyder omvendt og det er det også.

Jeg har en privat Win2003 server, hvor jeg har 2 brugeres "My doc" på serveren. Jeg bruger Robocopy til at tage backup og pt. med NTFS sikkerhed.

Hvordan står jeg hvis serveren stjæles ved indbrud og jeg må lave mig en ny server, opretter brugernavnene igen og indlæse backuppen? Har jeg med de nye brugere adgang til filerne? Jeg har ikke adgang til filerne i dag uden at logge på som de forskellige brugere!

Hvis ikke jeg sætter NTFS-sikkerheds parameteren på, får jeg ikke alle filer med i backup'en.

Min Robocopy ser således ud:
"C:\Program Files\Windows Resource Kits\Tools\robocopy.exe" c:\my_documents\ h:\backup\serverdata\My_documents\ /COPYALL /R:3 /MIR /ZB /SEC /log:h:\Backup\backup_log\Mydocs_backup.txt

Nogen ideer?

/Claus
Avatar billede miciver Nybegynder
01. oktober 2006 - 22:37 #1
Hej Claus

Du vil ikke have adgang til deres data, da de nyoprettet brugere har en anden SID end de gamle bruger accounts.

Du skal tage ownership på brugernes data, for at få adgang.

Hvis du fjerner /SEC, så tager du ikke NTFS rettigheder med.

Michael
Avatar billede venturer Nybegynder
02. oktober 2006 - 13:37 #2
Til gengæld ryger alle brugerdata tilbage til sandard rettigheder. Kan godt blive til hmeget arbejde hvis du har mange bruger.

I stedet for at fjerne rettigheder kan du ændre SID nummeret der står i ACL'en på dine data. Jeg mener værktøjet hedder SIDwalker (Windows Resource Kit).

Jeg ved ikke om dette er den letteste løsning. Det er blot et alternativ til miciver's så du har lidt at vælge mellem :)
Avatar billede cjep Nybegynder
03. oktober 2006 - 19:23 #3
Tak for forsøg .. jeg vil lige prøve det af hurtigst muligt.
/claus
Avatar billede cjep Nybegynder
09. oktober 2006 - 11:07 #4
Miciver får accept, i betragtning af at der kun er 2 brugere.

Venturer: Har kigget lidt på SIDwalker og det er godt nok ikke meget info man kan finde om det program; kender du til en foretrukken syntax? (eller et eksempel site a la http://www.ss64.com/nt/robocopy.html)??