Avatar billede stein40 Nybegynder
01. oktober 2006 - 12:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

PC fryser - stadig

Problem med tidligere pc:
PC'en slukker når den bliver udsat for belastning f.eks ved virus scan. Når den slukker er der kun en ting at gøre, slukke for strømafbryderen i væggen og tænde igen. Den har være nede og blive "checket" hvor svaret var: VIRUS, herefter formateret, og vi startede forfra. Men efter et par måneder er vi tilbage igen, bare værre. Nu kan vi slet ikke komme i kontakt med den.
På et tidspunkt hjælp det at give den mere køling, men heller ikke det virker mere, ingen kontakt.
Jeg har rejst spørgsmålet her ved eksperten og fået følgende råd: nyt bundkort, nye ram. (Ram hjalp ikke, bundkort ikke skiftet endnu).

Jeg har nu sat en anden PC på samme plads. dvs. ved samme strømkilde og internet. Det har nu lykkedes mig at ødelægge den også. Er der noget der har erfaring med at strøm fra stikkontakten kan ødelægge noget i PC’en?
Avatar billede ebe Praktikant
01. oktober 2006 - 12:54 #1
Nej, men jeg har været ud for at lynnedslag i nærheden har ødelagt en masse.
Avatar billede ebe Praktikant
01. oktober 2006 - 12:55 #2
Mit arbejdssted er meget udsat for lyn, der er en høj mast, og vi har to gange skiftet samtlige switches og routere, og en gang alle ledninger.
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2006 - 12:59 #3
Jeg vovede den teori, men blev stemt ned af kundskaben http://www.eksperten.dk/spm/732632
Avatar billede ebe Praktikant
01. oktober 2006 - 13:05 #4
Jeg har lige været ud for 3 døde strømforsyninger i 3 pc-ere samtidigt på den konto, så kundskaben har måske ikke HELT ret???  :)
02. oktober 2006 - 08:47 #5
PS:
.... nu KAN det jo også være baseret på hvilken Internet forbindelse du bruger henholdsvis det ene og det andet sted. Er der hardware Router imellem er der visse Virus/'snavs' der ikke kommer igennem...
Avatar billede greta Nybegynder
02. oktober 2006 - 20:03 #6
DR1???
Jeg forstår ikke hvad du mener. De 2 PC'er er ikke forbundet. De har bare fået strøm og intenet fra samme kilde. Men ikke samtidig.
03. oktober 2006 - 11:14 #7
... det skal forståes på den måde at hvis jeg tager en ubeskyttet XP og tilslutter netværksmæssigt mit (efter Router box) netværk så ingen 'problemer'. Hvis jeg tilslutter direkte til internettet (FØR Router) så går der få minutter så er der 'snavs'/virus på den ...
Bare som EKSEMPEL...
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2006 - 21:16 #8
RESPONS??
Avatar billede stein40 Nybegynder
24. oktober 2006 - 19:21 #9
Undskyld det sene svar, men PC'en har været til doktoren i næsten 3 uger. Den har fået skiftet bundkort og køre lige nu. Tak til alle. Det lader ikke til at have noget med strømkilden at gøre denne gang.
24. oktober 2006 - 21:29 #10
Læg selv et [svar] og efterfølgende luk spm...
Avatar billede stein40 Nybegynder
08. november 2006 - 20:28 #11
Det troede jeg at jeg havde gjort