Avatar billede klaaes Nybegynder
01. oktober 2006 - 11:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ingen forbindelse til Internet via airport

Hej,

Jeg har en airport express base, som jeg i et år har brugt til at forbinde til Internettet med uden problemer.

Men nu er jeg flyttet og pludselig opstår mærkelige problemer. : Det er ikke altid jeg kan finde min base. Den lyser grønt, men min klient kan ikke se den. Når jeg så genstarter den, så kan jeg godt forbinde til den fra klienten, men så kan den ikke forbinde til Internettet og lyser gult.

Hvis jeg genstarter basen via softwaren kan jeg bagefter forbinde til basen samtidig med at den har forbindelse til Internettet og lyser grønt, men jeg kan alligevel ikke benytte nettet.

Altså: basen har fået tildelt en IP-adresse på Internettet og har tildelt en lokal IP-adresse til min klient, men alligevel kan jeg ikke benytte Internettet.

Der er ingen problemer hvis jeg sætter kablet i ethernet-stikket på min klient, og samme problem opstår også på andre Internetforbindelser.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede egonspock Seniormester
01. oktober 2006 - 12:01 #1
Jeg vil gætte på at din computer trænger til at få lidt oprydning. Det sker nemmest ved at køre MacJanitor fra http://personalpages.tds.net/~brian_hill/macjanitor.html
Avatar billede macintosse Nybegynder
01. oktober 2006 - 14:36 #2
prøv at lave et nyt netværk med AirPort-indstillingsassistent, plejer at løse problemet
Avatar billede klaaes Nybegynder
01. oktober 2006 - 15:46 #3
Min computer kører fint og uden problemer, og jeg kan sagtens opnå forbindelse gennem andre trådløse netværk, så jeg er uenig i din vurdering.

Airport-indstillingsassistenten vil ikke lade mig lave et nyt netværk med basen, da den allerede er konfigureret, men hvis jeg vælger at konfigurere et eksisterende netværk finder den min base og konfigurerer den, men problemet er det samme bagefter.

Basen har forbindelse til både Internettet og klienten, men klienten kan ikke få fat i nettet. Mac-filtrering er slået fra.
Avatar billede macintosse Nybegynder
01. oktober 2006 - 17:19 #4
prøv at reset din AirportExpress og prøv med AirPort-indstillingsassistent igen
Avatar billede klaaes Nybegynder
02. oktober 2006 - 12:23 #5
Jeg har prøvet at reset min base masser af gange, men efter dit indlæg fandt jeg frem til, hvordan man udføre et factory reset. Hele moleviten fungerede bagefter.

Tusind tak.
Laver du et svar?
Avatar billede macintosse Nybegynder
02. oktober 2006 - 12:40 #6
Jeps ;-)