Avatar billede pixy Nybegynder
30. september 2006 - 19:15 Der er 7 kommentarer

Webmail på MS Small business servef 2003

Hey

Jeg har installeret en MS SMB server 2003 og benytter pop3 connectoren til at hente mails de forskellige bruger konti.

Problemet opstår i, at jeg ikke kan få serverens egen webmail frem, når man logger på remote workspace.
Er dette fordi jeg benytter pop3 connectoren?

Nogen der kan be- eller afkræfte dette?
Er der nogle _GRATIS_ webmail alternativer til MS SMB server 2003?
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2006 - 01:32 #1
pop3 connectoren burde ikke have noget med det at gøre.
jeg går ud fra i har installeret og opsat exchange?
Avatar billede pixy Nybegynder
09. oktober 2006 - 08:28 #2
ja exchange er opsat, og der er to win xp pro der er på domænet, med outlook osv.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2006 - 11:22 #3
og  når du forbinder til http://server/exchange hvad sker der så ?
Avatar billede pixy Nybegynder
09. oktober 2006 - 11:56 #4
Ja så kommer webmailen frem. Det er såvidt også fint nok.
Sagen er, at jeg vil kunne tilgå denne webmail ude fra. Jeg har et subdomæne der peger direkte på serveren ex. minserver.domæne.dk.
Når jeg går ind på den ude fra, kan jeg logge ind med de sædvanelige cridentials, hvorefter jeg gerne vil have adgang til webmailen fra den menu der kommer frem.
Jeg har set det på andre SMB servere.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2006 - 13:33 #5
det burde heller ikke være et problem

burde så hedde, http://minserver.domæne.dk/exchange
Avatar billede pixy Nybegynder
10. oktober 2006 - 10:45 #6
Der får jeg svaret "You are not authorized to view this page".
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2006 - 11:00 #7
i server management kør internet wizard, hver sikker på du tillader adgang udefra til outlook webmail.