Avatar billede ole40 Nybegynder
29. september 2006 - 12:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke skrive @ og \ på en terminal server

Hejsa...

Når jeg logger på min terminal server, Windows 2003 har jeg problem med at skrive @ og \ og bliver nød til at benytte [alt] 64 og og [alt] 92.

Nogen ideer?

/Ole
Avatar billede niels_hansen Praktikant
29. september 2006 - 12:45 #1
problemet ses ret ofte, kender ikke løsningen (sker også på min egen) men venstre CTRL+ALT+2 virker altid
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2006 - 12:57 #2
samme oplevelse her !  alt-gr  virker ikke,  men ctrl-alt-2  virker.
Tror at det er noget med proggrammeringen.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2006 - 13:49 #3
for at kunne skrive  "\"  skal du bare trykke på den, uden noget andet.
Avatar billede a1a1 Novice
29. september 2006 - 14:20 #4
det er nok nærmere at din server "tror" at den er engelsk...(tasterne er anderledes)
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2006 - 14:23 #5
ja selvfølgelig...  tåbelige mig,  jeg sidder også med en engelsk server.  LOL
Avatar billede supportbutikken Nybegynder
09. oktober 2006 - 15:56 #6
Dette problem kommer også selvom man kører dansk tastetur på serveren. Jeg tror det oversættelsen med de tegn mellem server og client.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2006 - 17:36 #7
jeg tror at det handler om hvordan de amerikanske programmører har opfattet "brugen" af "ALT GR"  og at vi i dk bruger den til noget andet.

kun et gæt