Avatar billede stratokaster Novice
29. september 2006 - 11:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilket et cms skal jeg bruge?

Hej,

Jeg leder efter et open source cms Php/MySql der er meget brugervenligt. Det skal kunne:

opdatere links

opdatere tekst

opdatere billede galleri

Indsætning af swf, jpeg, gif osv.
Avatar billede xelor Nybegynder
29. september 2006 - 11:40 #1
I så fald kan jeg anbefale www.mamboserver.com
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. september 2006 - 12:30 #2
Avatar billede old-faithful Praktikant
29. september 2006 - 13:27 #3
Jeg kan anbefale Joomla, som er baseret på og startet af de oprindelige udviklere bag mambo. Se http://www.joomla.org/
Avatar billede stratokaster Novice
01. oktober 2006 - 11:35 #4
Jeg har selv brugt etomite og joomla, som er udmærket, bortset at der ikke var et billedegalleri!

Har mambo eller php-fusion det?
Avatar billede old-faithful Praktikant
01. oktober 2006 - 12:31 #5
Det er vel blot fordi der ikke er implementeret et. Mambo/joomla er lavet så de kan udvides med tredjepartsmoduler, herunder gallerimoduler. Se f.eks. http://www.onestopjoomla.com/component/option,com_remository/Itemid,47/func,select/id,29/
Avatar billede stratokaster Novice
01. oktober 2006 - 13:17 #6
Det er også rigtigt, men tror selv jeg har fravalgt Joomla pga. at der ikke findes dansk
oversættelse til admin og fordi brugergrænsefladen er for forvirrende til kunder der ikke kender til cms systemer. Men kan se at de har nogle lækre flash galleries et stort plus.

Syntes selv at etomite har den mest brugervenlige admin, men har fundet et galleri til det der hedder etogal, men kan ikke få det til at fungere ordentlig. Er nu ved at installere Phpfusion, for at se om det er bedere!
Avatar billede stratokaster Novice
01. oktober 2006 - 13:25 #7
Vender tilbage ligeså snart jeg har testet det!
Avatar billede stratokaster Novice
01. oktober 2006 - 19:26 #8
Har fået testet Phpfusion.dk mht. sværhedsgrad minder det nok lidt om Joomla ikke specielt brugervenlig. Men er imponeret over hvor hurtigt siderne loader iforhold til Joomla. Etomite vinder klart når det gælder brugervenlig. Men er rimelig begrænset hvis man skal bruge noget der er mere avanceret.

Jeg har bestemt at jeg vil holde mig til Joomla stadigvæk, da de har fået lavet et dansk admin sprogmodul! Etomite vil jeg klart satse på i fremtiden når der er blevet lavet flere moduler til systemet.

Det bliver point til Old-faithful, da han ramte det system som jeg vil bruge!
Avatar billede stratokaster Novice
01. oktober 2006 - 19:27 #9
Tak til jer andre for positiv input!
Avatar billede old-faithful Praktikant
01. oktober 2006 - 19:36 #10
Tak for point! :-)

// Old-Faithful™