Avatar billede leif Seniormester
28. september 2006 - 21:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Last Modified

Hej,

Hvordan viser jeg nemmest hvem der sidst har modificeret dokumentet ?

Jeg gemmer hvem som har Created som en variabel med Computed when composed, men kan ikke gennemskue hvad der er nemmest med Modified.

På forhånd tak.

/Leif
Avatar billede mmmtm Nybegynder
28. september 2006 - 22:37 #1
Jeg har en subform som gemmer historik (inkl. created). Den registerer dato, tidspunkt, bruger, server på alle ændringer. Den ligger som en collapsed section, som når den foldes ud, viser created, og derefter alle ændringer med de sidste øverst. Kan du bruge den ?
Avatar billede leif Seniormester
28. september 2006 - 22:49 #2
Sådan en har jeg faktisk på, men dem som bruger databasen ville gerne hurtigt kunne se den allersidste uden at skulle kigge på listen.

Men jeg vil da gerne se din subform, se hvordan du har gjort, men kunne jo måske lære noget mere.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
28. september 2006 - 22:56 #3
Jeg sender den til dig om lidt. Har tilføjet et felt, der viser info om sidst redigeret, uden at der skal klikkes.
Avatar billede leif Seniormester
28. september 2006 - 23:04 #4
Tak.
Avatar billede yeager Nybegynder
29. september 2006 - 08:39 #5
Jeg bruger tit et felt med en lille snabel-a
@If(@IsDocBeingSaved;@Name([CN];@UserName);FieldName)
Dog gemmer den navnet selv om der ikke er foretaget nogle ændringer men bare bliver saved.
Man kan vist også bruge det indbyggede @UpdatedBy field:
@Name([CN];@SubSet($UpdatedBy; -1)) Dette vil vise seneste entry i updatedby listen.
MvHans
Avatar billede leif Seniormester
29. september 2006 - 15:06 #6
mmmtm -> Jeg takker du havde en lidt lækre version end mig. (Mest din server specifikation)

Smid et svar.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
29. september 2006 - 15:39 #7
oki