Avatar billede balou Nybegynder
28. september 2006 - 08:37 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

8x AGP stik,hvordan?

Jeg er jo den "lykkelige" ejer af dette elendige onboard grafikkort S3 Graphics Unichrome™ PRO IGP Grafik.
Jeg har læst brugs-forvirringen igennem & der står at mit grafikkort uden problemer kan udvides via et 8x AGP stik..

Men hvordan gør man det & hvor kan jeg købe sådan et stik &
hvad koster det??

Bliver resultatet forøvrigt godt,jeg mener godt nok til 3d & spil.
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. september 2006 - 08:40 #1
Avatar billede balou Nybegynder
28. september 2006 - 08:47 #2
ja nu spørger jeg sikkert dumt..,men er det ikke et grafikkort!!,skulle jeg ikke kun bruge et stik..,eller hvordan?
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. september 2006 - 08:52 #3
Du skal bruge et grafikkort, som erstatter OnBoard kortet, har du ikke en AGP sokkel, skal du bruge et PCI grafikkort.
Avatar billede balou Nybegynder
28. september 2006 - 08:56 #4
Er det voldsomt besværligt at udskifte et onboard kort med et nyt grafikkort??,jeg har forøvrigt en AGP sokkel.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
28. september 2006 - 09:11 #5
du monterer normalt barer der nye grafikkort, og så benyttes det, det kan dog være nødvendigt at skulle disable onboard kortet med en jumper, men det sviner meget fra producent til producent hvordan det gøres.
Avatar billede balou Nybegynder
28. september 2006 - 09:15 #6
Hvad menes der så med at mit eksisterende grafikkort kan udvides via et 8x AGP stik??
så behøves jeg vel ikke at udskifte hele pivtøjet,men i mine øre bare tilføje dette stik?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
28. september 2006 - 09:19 #7
det er en dårlig formulering fra deres side, du kan ikke selv montere AGP stikket (det er loddet fast), men du kan selv montere et AGP grafikkort, såfremt der er en AGP sokkel.
Avatar billede balou Nybegynder
28. september 2006 - 09:33 #8
Det vil sige at jeg uden problemer kan købe dette kort som peet49 anbefaler,og udskifte den gamle uden alt for mange dikkedarrer,er nemlig ikke det største geni når det kommer til indmaden i puteren,er der noget særligt som jeg skal være opmærksom på for ikke at ødelægge mere end at gavne,eller er det ikke særligt besværligt ;-))
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. september 2006 - 09:33 #9
Du sætter bare det nye AGP kort i soklen, flytter stikket fra skærmen i det nye.