Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
27. september 2006 - 10:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skype - Tidszone er 1 time bagud

Når jeg sender SMS fra min skypeout-konto, er tidspunktet hos modtager en 1 bagud, hvordan kan det være?

Computerens ur er som det skal være, og umiddelbart synes jeg også at mine tidsindstillinger er ok i Skype
Avatar billede niels_hansen Praktikant
27. september 2006 - 10:46 #1
er tidszone ok i selve windows ?
Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
27. september 2006 - 10:49 #2
Den viser i al fald 10.49 - og jeg mente da at sætte dansk som min lokation, da jeg installerede det
Avatar billede niels_hansen Praktikant
27. september 2006 - 10:55 #3
kontroller lige tidszonen, at den siger at klokken er 10.49 siger intet om hvilken tidszone det er ;)
Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
27. september 2006 - 10:58 #4
Inde i kontrolpanel, der siger den at befinder mig i Danmark

GMT +1 time. Men i Skype, ser modtagerenn af SMSen tiden som værende 1 time bagud
Avatar billede vejmand Juniormester
27. september 2006 - 11:01 #5
Du skriver "umiddelbart synes jeg også at mine tidsindstillinger er ok i Skype"

Nu kender jeg ikke noget til Skype, men hvis programmet ikke understøtter sommertids-funktionen, skal tidszonen indstilles til GMT+2 (Altså i Skype, ikke i Windows)
Avatar billede praetorian Nybegynder
27. september 2006 - 11:01 #6
Rent principelt er vi faktisk i GMT+2 lige nu på grund af at vi har stillet urene frem. For standard GMT tager ikke højde for sommer/vinter tid
Avatar billede vejmand Juniormester
27. september 2006 - 13:17 #7
Er du kommet videre?
Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
27. september 2006 - 13:48 #8
Nej - jeg har sendt en mail til Skypesupport, kan ikke lige se hvad der skulle være i vejen
Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
29. september 2006 - 11:55 #9
Her er svaret som jeg fik fra Skype-support:

Thank you for contacting Skype Support.

Unfortunately there is nothing you or we can do about it. Sorry for the inconvenience.

Medmindre der kommer nogle kommentar, der kan afhjælpe problemet snart, lukker jeg om et par dage
Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
06. oktober 2006 - 11:17 #10
Nå - tror jeg lukker spørgsmålet igen, da der tilsyneladende ikke foreligger en umiddelbar løsning
Avatar billede foretruknefunk Nybegynder
10. oktober 2006 - 17:06 #11
....