Avatar billede harisk Nybegynder
26. september 2006 - 14:43 Der er 5 kommentarer

ekstremt langsomt indlæsning af mappen "databaser" i enterprise m

hej,
der hvor jeg arbejder har jeg et stort problemmed enterprise manager. Når jeg om morgenen har starte min maskine og derefter enterprise manager og skal have listen med databaser ekspanderet tager det omk. 15 min! der er ikke så mange databaser at selve listen skulle tage så lang tid at hente ned, er der nogle der ved hvad det kan skyldes?
Avatar billede teepee Nybegynder
26. september 2006 - 14:57 #1
Det var godt nok lang tid. Bruger du fjernskrivebord eller er du logget på selve maskinen? Jeg har oplevet noget lignende (kun nogle minutter, godt nok) med fjernforbindelse. Det hjalp at genstarte servicen.
Avatar billede harisk Nybegynder
26. september 2006 - 15:06 #2
ja, det er helt ekstremt, programmet går i totalt stenner mode og ser ud som om den ikke svarer i et helt kvarter. Jeg bruger ikke fjernadgang, har enterprise manager instaleret på min maskine. Det drejer sig også om nogle af de opgave jeg skal udføre på databasen, de tager også omk. 5 minutter og poppe up. Men det er underligt, nogle af maskinerne har ikke dette problem i så høj grad som mig, selvom de er helt identiske mht. hardware og retigheder og konfiguration. Kan men kigge på det et eller andet sted og justere på den måde den indlæse mappen ind på?
Avatar billede teepee Nybegynder
27. september 2006 - 09:44 #3
Måske at SQL server er sat op til at må benytte al memory? Det skal den helst ikke, sæt den til ca. 90%
Avatar billede harisk Nybegynder
02. oktober 2006 - 13:49 #4
er det inde i administrationen på selve sqå serveren at det skal gøres eller inde i Enterprise Manager? :) er ikke så meget inde i den tekniske del af administrationen :(
Avatar billede teepee Nybegynder
03. oktober 2006 - 08:40 #5
Jeg mener at man kan gøre det via properties på et af de øverste niveauer i EM.