Avatar billede articfruit Nybegynder
26. september 2006 - 14:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

OCI_connect giver "ORA-12705: Cannot access NLS data"

Hej!

Jeg har en php5 installation på en apache 2 webserver, der kører på en windows2003 server.

Jeg har fået enabled oci modulet så jeg kan connecte til en oracle database. Oracle 9.2i databasen ligger på en anden server som kører linux.

Jeg gør brug af oracle instant client.

Jeg har prøvet både med oci_connect() og oci_logon() men hver gang kommer den med:

ORA-12705: Cannot access NLS data files or invalid environment specified

Jeg synes jeg har gennemtæsket google for at finde en løsning, men alle går mere eller mindre på at man skal sætte en variabel "NLS_LANG" hvilket jeg har gjort både i conf filen til apache serveren og i systemvariablen til windows. Det fremgår i øvrigt også af phpinfo filen http://intranet.unv.silkets.dk/test/phpinfo.php og testfilen til at logge på oracle databasen er her: http://intranet.unv.silkets.dk/test/oracle_1.php .

Det mest mystiske er at det rent faktisk virkede en kort overgang i morges!! Hvad der er sket siden har jeg ingen ide om :( Den gang satte jeg NLS_LANG til dansk i conf filen, men hvis jeg kigger via sqlPlus så slår nls_database_parameters op så står de til American.

Nogen der har været ude for noget lignende eller har et godt forslag til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede articfruit Nybegynder
26. september 2006 - 14:28 #1
Nu har jeg genstartetserveren og det virker igen, hvilket jeg ikke fatter noget af, men nu må vi se hvor lang tid det bliver ved med det... :-/
Avatar billede articfruit Nybegynder
09. oktober 2006 - 13:29 #2
virker stadig, så lukker igen...