Avatar billede Mads Nybegynder
26. september 2006 - 13:55 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan iTunes ikke organisere sange?

Jeg syntes jeg har læst, at iTunes automatisk skulle kunne flytte sange over i en mappe og dele det op efter kunstner osv.
Hvordan får jeg det til det?

Jeg er nemlig træt af, at jeg har så mange dubletter, og de fleste af dem henviser bare til en fil, som jeg har flyttet på for længe siden, fordi jeg har ryddet op på computeren.
Avatar billede skovge Novice
26. september 2006 - 14:17 #1
Funktionen hedder svjh Konsolider bibliotek - så søger den efter musik på hele din pc og flytter det over i itunes music library hvor den netop organiserer det for dig.
Avatar billede Mads Nybegynder
26. september 2006 - 14:23 #2
Gør den så også det med alle de sange jeg åbner med iTunes i fremtiden?

Den kopierer vel ikke bare, men flytter?
Avatar billede skovge Novice
26. september 2006 - 16:11 #3
Ja, den flytter sangene over i din iTunes mappe der ligger i din dokumenter/musik mappe. Mht. fremtidige importer, så kan du sætte iTunes til automatisk at rippe musik cd'er der sættes i maskinen (og du kan bestemme hvilket format de skal importeres som) - disse sange vil automatisk blive tilføjet iTunes biblioteket - men hvis du downloader noget musik til en andne mappe, så skal dette tilføjes igen - evt. ved at flytte det til iTuines mappen og så vælge "Føj fil til bibliotek".
Avatar billede joryje Nybegynder
26. september 2006 - 20:30 #4
Sangene KOPIERES ved konsolidering...

Den automatisk sortering (og kopiering) skovge taler om slås til ved at gå til Rediger->Indstillinger...->Fanebladet Avanceret->Sæt flueben i "Kopier filer til mappen iTunes Music, når de føjes til biblioteket" og "Bevar organiseringen i mappen iTunes Music".
Avatar billede skovge Novice
26. september 2006 - 20:41 #5
Ja, okay - det fik jeg måske formuleret forkert.

Ved konsolidering kopieres filerne over i iTunes mappen - men hvis du ligger filer i mappen iTunes og så tilføjer dem, så flytter iTunes dem over i en mappe med kunstnernavnet.
Avatar billede Mads Nybegynder
03. oktober 2006 - 09:08 #6
Okay, så hvis jeg nu flytter alle mine filer over i iTunes-mappen inden jeg åbner det for første gang.
Og når jeg så åbner det, beder den scanne computeren for mediefiler, så vil den selv lægge sangene i mapper med kunstneren?
Avatar billede skovge Novice
03. oktober 2006 - 10:20 #7
Hvis du ligger alle dine sange over i din iTunes folder - og så vælger Filer->tilføj mappe og så vælger din iTunes mappe - så vil iTunes automatisk indeksere alle dine musikfiler og ligge dem i mapper med kunstnernavnet.
Avatar billede skovge Novice
31. oktober 2006 - 09:41 #8
Fik du det til at fungere?
Avatar billede Mads Nybegynder
06. november 2006 - 01:01 #9
Undskyld jeg ik lige svarede i lang tid!

Jeg har nu flyttet ALLE mine sange ind i iTunes mappen, men den organiserer dem ikke. Er det så nu, jeg skal trykke konsilodér bibiliotek?

Tænkte på, at hvis jeg nu gør det, så KOPIERER den vel alligevel dem ind i mapperne?
Altså den flytter dem ikke..?

Skal jeg måske flytte dem ind i iTunes/iTunes Music for at den gør det automatisk?
Avatar billede skovge Novice
06. november 2006 - 09:42 #10
Ja okay - det er selvfølgelig iTunes musik mappen (altså det nederste niveau/sidste mappe under musik/iTunes/Itunes  Music) som jeg kom til at kalde iTunes mappen - du skal lige dem ind i den og så sige Filer->tilføj filer - marker alle sangene og så vil iTunes automatisk indeksere dem oprette de relevante mapper og FLYTTE sangene over i disse.

Dvs. du får i mappen iTunes Music en række mapper med navnene på kunstnerne og i de mapper ligger der så mapper med navnene på albums
Avatar billede Mads Nybegynder
06. november 2006 - 10:26 #11
OK, skal lige have konverteret nogle sk*de m4a filer, så vil jeg sætte den på arbejde :D
Avatar billede Mads Nybegynder
07. november 2006 - 01:58 #12
Kopiere alle mp3'er derind og tilføjede dem til itunes, der skete ikke noget.
Trykkede så konsiloder bibliotek, der skete heller ingenting
Avatar billede skovge Novice
07. november 2006 - 08:41 #13
Ah - måske problemet er at du ikke har valgt, at iTunes skal organisere dine sange da du installerede programmet - under installationen skal man vælge om iTunes skal indexere ens musik - hvis du ikke har valgt det, så fungerer det naturligvis ikke.

Prøv evt. at reinstallere iTunes -eller hvis du ikke har opdateret til version 7.02 endnu, så har du jo chancen nu.    :-)
Avatar billede Mads Nybegynder
08. november 2006 - 00:38 #14
Har lige netop inden jeg læste det her spørgsmål opgraderet til iTunes 7.0.2, men må bare geninstallere programmet igen :)
Gør det lige i morgen tidligt, gide rik her midt om natten
Avatar billede Mads Nybegynder
18. marts 2007 - 19:17 #15
Så har jeg omsider endelig det til at virke fuldt ud som det kan, tror jeg..

Gider nogen at lægge svar? :)
Avatar billede skovge Novice
18. marts 2007 - 19:27 #16
Bedre sent end aldrig - godt du fik det til at fungere!  :-)